Brev:
Hyppige og tynd afføring
15. august 2015
Alder:
3 mdr.
Hyppige og tynd afføring
Hej Helen.
Min søn på 3 mdr hold for 1 uge siden op med at ville ammes. Han har været vant til at få flaske om natten, så jeg kunne få sovet lidt (da han ikke sovet om dagen), så vidste, at der ville være en risiko for at han ville foretrække flasken på et tidspunkt.
Da jeg har haft rigeligt med mælk, har jeg kunne fryse en del ned, så jeg har til en 14 dags tid endnu. Min sp foreslog at jeg allerede nu startede ham op på mme 1-2 flasker dgl, for at vende hans mave gradvist, og han ikke fra den ene dag til den anden, skulle udelukkende skulle have mme. Vi valgte at starte op med Nan HA1, da han har døjes med mave kneb og masser af luft han blev født.
På modermælk havde han aff mellem 4-6 gange dgl. På 2 flasker HA1 har han nu 10-12 aff dgl og det forstyrre ham tydeligt. Så overvejer at jeg skal prøve en anden mme, eller skal hans mave have længere tid til vende sig til Nan ha1?
Med venlig hilsen
Susan