Brev:
Kraftig menstruation 13 mdr efter fødsel
18. juli 2015
Alder:
13 mdr.
Kraftig menstruation 13 mdr efter fødsel
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar angående vores datter og sovemønster - det var til stor hjælp og vi har nu en fin og stabil rytme om dagen og bedre nætter.
Jeg skriver til dig vedr. noget helt andet. Det er som overskriften antyder 13 mdr siden at vores datter blev født, jeg ammer fortsat og er ikke startet på hverken p-piller eller andet og vi bruger ikke anden prævention, da min kærestes sædkvalitet er stærkt nedsat (og hvis der kommer en nr.2 skal denne være velkommen).
Jeg har indtil nu haft to mindre menstruationer (intet reglmæssigt) - jeg har aldrig blødt ret meget, men haft lidt ubehag den første dag. For lidt over 2 uger siden fik jeg menstruation som startede stille og roligt og så på 2. dagen tog den ved. I nogle timer lavede jeg ikke andet end at side på toilettet da det - undskyld detaljeringsgraden - væltede ud i store klumper (frisk blod). I to uger har jeg nu blødt ret kraftigt, men har ikke haft smerter eller anden ubehag. Det er ikke rigtigt stilnet af - fortsat ret klumpet.
Jeg har søgt en del på nettet og ringede igår til egen læge, men grundet ferie opgav jeg at få kontakt (jeg er tryggest v. min egen læge).
Har du nogen ide om, hvad der sker med kroppen? Og om det er normalt?
Fortsat god sommer.
Med venlig hilsen
L