Kraftig menstruation 13 mdr efter fødsel

18. juli 2015

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Kraftig menstruation 13 mdr efter fødsel

Hej Helen.

Tak for dit sidste svar angående vores datter og sovemønster - det var til stor hjælp og vi har nu en fin og stabil rytme om dagen og bedre nætter.

Jeg skriver til dig vedr. noget helt andet. Det er som overskriften antyder 13 mdr siden at vores datter blev født, jeg ammer fortsat og er ikke startet på hverken p-piller eller andet og vi bruger ikke anden prævention, da min kærestes sædkvalitet er stærkt nedsat (og hvis der kommer en nr.2 skal denne være velkommen).

Jeg har indtil nu haft to mindre menstruationer (intet reglmæssigt) - jeg har aldrig blødt ret meget, men haft lidt ubehag den første dag. For lidt ...

Annonce

... over 2 uger siden fik jeg menstruation som startede stille og roligt og så på 2. dagen tog den ved. I nogle timer lavede jeg ikke andet end at side på toilettet da det - undskyld detaljeringsgraden - væltede ud i store klumper (frisk blod). I to uger har jeg nu blødt ret kraftigt, men har ikke haft smerter eller anden ubehag. Det er ikke rigtigt stilnet af - fortsat ret klumpet.

Jeg har søgt en del på nettet og ringede igår til egen læge, men grundet ferie opgav jeg at få kontakt (jeg er tryggest v. min egen læge).

Har du nogen ide om, hvad der sker med kroppen? Og om det er normalt?

Fortsat god sommer.

Med venlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!