Projekt sutafvænning går ikke særlig godt

10. maj 2015

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Projekt sutafvænning går ikke særlig godt

Hej Helen.

Tak for dine råd om sutafvænning for noget tid siden. Jeg har forsøgt det, du har skrevet, og det går ikke særlig godt :-O

Jeg holdt først en pause, for at tage fokus væk fra sutten og for ikke at forstærke behovet. Jeg har også prøvet at sutterne skal ligge oppe i en kasse skabet (ligesom i vuggestuen), men nej, det skal de da ikke :-) sådan at hun selv ved, hvor de ligger og at hun selv kan lægge den deri.

Jeg har også prøvet at gemme sutten oppe i skabet, fx ved morgenmaden, men lige så snart hun er færdig med at spise, kalder hun på sin sut. Jeg har prøvet at aflede helt tosset, men det hjælper ikke, hun kalder på sin sut og bliver ked af det, ...

Annonce

... hvis hun ikke får den. Ja, jeg har tilmed prøvet, meget upædagogisk, at købe nogle sukkerfri lakridser og så må hun få en af dem, hvor hun så ikke har sutten imens, men lige så snart den er spist, så vil hun have sutten igen. (har forsøgt med frugt mm. men hun har egentlig nogenlunde fri adgang til frugtskålen så det trækker ikke så meget). Så lige nu får hun bare lov at få den, for der er ikke rigtig noget, der virker, og jeg kan ikke lide, at hun er ked af det.

Hun har den ikke i vuggestuen, kun når hun skal sove, ellers ligger den i kassen.

Det er hele tiden, hun har den i munden hjemme, når hun ellers ikke spiser.

Er det ok?

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger