Brev:
Projekt sutafvænning går ikke særlig godt
10. maj 2015
Alder:
23 mdr.
Projekt sutafvænning går ikke særlig godt
Hej Helen.
Tak for dine råd om sutafvænning for noget tid siden. Jeg har forsøgt det, du har skrevet, og det går ikke særlig godt :-O
Jeg holdt først en pause, for at tage fokus væk fra sutten og for ikke at forstærke behovet. Jeg har også prøvet at sutterne skal ligge oppe i en kasse skabet (ligesom i vuggestuen), men nej, det skal de da ikke :-) sådan at hun selv ved, hvor de ligger og at hun selv kan lægge den deri.
Jeg har også prøvet at gemme sutten oppe i skabet, fx ved morgenmaden, men lige så snart hun er færdig med at spise, kalder hun på sin sut. Jeg har prøvet at aflede helt tosset, men det hjælper ikke, hun kalder på sin sut og bliver ked af det, hvis hun ikke får den. Ja, jeg har tilmed prøvet, meget upædagogisk, at købe nogle sukkerfri lakridser og så må hun få en af dem, hvor hun så ikke har sutten imens, men lige så snart den er spist, så vil hun have sutten igen. (har forsøgt med frugt mm. men hun har egentlig nogenlunde fri adgang til frugtskålen så det trækker ikke så meget). Så lige nu får hun bare lov at få den, for der er ikke rigtig noget, der virker, og jeg kan ikke lide, at hun er ked af det.
Hun har den ikke i vuggestuen, kun når hun skal sove, ellers ligger den i kassen.
Det er hele tiden, hun har den i munden hjemme, når hun ellers ikke spiser.
Er det ok?
Med venlig hilsen
Helle