Vuggestueskift?

23. april 2015

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Vuggestueskift?

Kære Helen.

Siden vores søn begyndte i sin nuværende vuggestue (og også inden da, men opskrivningen bliver jo slettet) har vi været skrevet op til en anden vuggestue, der passer godt til vores ønsker og værdier og familieliv i det hele taget. Der er en utrolig god stemning, stort overskud til børnene - og så ligger den tættere på både vores hjem og begge vores arbejdspladser - hvilket betyder, at han kan "nøjes" med at være i vuggestue ca. 6 ½ time dagligt i stedet for 7.

Vi er nu nr.3 på ventelisten og min mand og jeg er uenige om, om han bør skifte eller blive, hvor han er.

Vores søn trives rigtig godt, hvor han er. Pædagogerne er søde og virker oprigtigt glade for ham. Der er god plads og en dejlig legeplads. Desværre har der de sidste måneder, efter den tidligere leder er stoppet, også været en dårligere stemning og personalet ser ofte meget stressede ud. Personalet er ofte syge - ind imellem 50 % af de faste, og selvom vores søn tager det pænt, er det ikke rart for hverken ham eller de andre børn, at blive modtaget af en person, de ikke kender eller i en total underbemandet ...

Annonce

... institution. Desuden er rigtig mange af de andre børn, der gik der også flyttet til andre institutioner de sidste to måneder. Hvorfor ved jeg ikke, men de var ikke børnehaveklar.

Institutionen er ikke integreret, så når han skal i børnehave skal han under alle omstændigheder skifte til den, vi er skrevet op til.

Min mands mening er, at dette går ud over vores barn, og han bare skal videre, så snart der bliver plads.
Jeg er mere i tvivl, da alt jo tidligere fugerede rigtig godt, og han virkelig er glad for stedet....- og er det overhovedet godt for et barn på 17 måneder at skulle flyttes?
Synes på en eller anden måde også, at det er lidt "asocialt" bare at flytte mit eget barn og så er problemet løst for os.
Bør man fortælle, hvorfor man skifter - eller tillade sig at tale med personalet inden?

Jeg er godt klar over, at du ikke kan tage beslutningen for os - men er det generelt ok eller traumatisk for et barn at flytte institution? Kan vi hjælpe ham, så det bliver lettere?

Det skal siges, at han er en psykisk meget stabil og glad dreng, der havde meget nemt ved at blive kørt ind.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.