Brev:
Anbefalet tid i institution
16. marts 2015
Alder:
11 mdr.
Anbefalet tid i institution
Hej Helen.
I din artikel om hvordan det påvirker børn at være i institution, skriver du:
Et barn under 1 år: Bør så vidt muligt være hjemme hos mor og far.
Et barn mellem 1-2 år: Vil ofte klare 3-4 timer dagligt rigtig fint. Barnet vil naturligt have glæde af at være sammen med andre børn. Men det er hårdt arbejde, at være i vuggestue, og jo flere timer barnet er væk fra mor og far, jo mere udmattende bliver det naturligt for barnet.
Et barn på 3 år: Her er det ofte optimalt med 4-6 timer dagligt.
Et barn mellem 4-6 år: Her vil det være optimalt med 5-6 timer daglig
Er det inklusiv de forskellige lure eller trækkes de fra tiden?
Venlig hilsen
Mette