Hurtig indkøring

2. februar 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Hurtig indkøring

Kære Helen,

Et hurtigt spørgsmål:

Bertram har haft første dag i vuggestuen i dag, og den pædagogmedhjælper, som skal køre ham ind, er fortaler for en hurtig indkøring, hvilket jeg ikke selv er. Men, jeg kan faktisk ikke finde ud af, om det her handler mest om min egen binding til Bertram?

I morgen foreslår hun, at jeg går, til hun selv kommer ned og henter mig. Onsdag: aflevering kl. 9.00. Afhentning kl. 11 efter han har spist frokost. Torsdag skal han sove der. Desuden anbefaler hun, tidligst at hente sit barn 14.30, når det er kørt ind?

Jeg kan mærke, at jeg har det rigtig skidt med det, og synes, at det går alt for hurtigt? Går det for stærkt, eller er det mig, der er for pyldret?

Det skal siges, at jeg fik et fint indtryk af personalet og institutionen, og vi blev taget godt imod.

Pædagogmedhjælperen sagde, at når hun skulle køre Birk ind, ville hun "delete", hvad hun vidste om ham fra mig, og dermed danne sit eget indtryk af ham. En udmelding ...

Annonce

... jeg både synes er rigtig fin, men også lidt svær at sluge.

Bertram er generelt en tillidsfuld dreng, og ville da også gerne tale med medhjælperen. Han legede med en bil, og gik flere gange så langt væk, at han hverken kunne se medhjælperen eller jeg. Han holdt sig dog generelt til mig. Da vi skulle hjem, ville han ikke med, og sagde "mere, mere". Han stak af og tilbage på stuen, da han havde fået hue og vanter på.

Jeg ved godt, at alting lige nu, er super spændende, men er ikke dummere, end at jeg også ved, at det bliver rigtig svært for ham, når jeg går i morgen. Synes måske bare, at han burde have længere tips/indkøring til, at vænne sig til tingene. Han er jo 2 år og 3 mrd. og ikke 10 mrd.

Skal jeg lytte til medhjælperen og følge hendes plan, eller skal jeg bede om, at han får en langsommere indkøring?

Hun sagde, at langsomme indkøringer var mere for forældrenes skyld, end for børnenes.

Jeg ser frem til at høre dine tanker :-)

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!