Brev:
Hurtig indkøring
2. februar 2015
Alder:
2 år, 3 mdr.
Hurtig indkøring
Kære Helen,
Et hurtigt spørgsmål:
Bertram har haft første dag i vuggestuen i dag, og den pædagogmedhjælper, som skal køre ham ind, er fortaler for en hurtig indkøring, hvilket jeg ikke selv er. Men, jeg kan faktisk ikke finde ud af, om det her handler mest om min egen binding til Bertram?
I morgen foreslår hun, at jeg går, til hun selv kommer ned og henter mig. Onsdag: aflevering kl. 9.00. Afhentning kl. 11 efter han har spist frokost. Torsdag skal han sove der. Desuden anbefaler hun, tidligst at hente sit barn 14.30, når det er kørt ind?
Jeg kan mærke, at jeg har det rigtig skidt med det, og synes, at det går alt for hurtigt? Går det for stærkt, eller er det mig, der er for pyldret?
Det skal siges, at jeg fik et fint indtryk af personalet og institutionen, og vi blev taget godt imod.
Pædagogmedhjælperen sagde, at når hun skulle køre Birk ind, ville hun "delete", hvad hun vidste om ham fra mig, og dermed danne sit eget indtryk af ham. En udmelding jeg både synes er rigtig fin, men også lidt svær at sluge.
Bertram er generelt en tillidsfuld dreng, og ville da også gerne tale med medhjælperen. Han legede med en bil, og gik flere gange så langt væk, at han hverken kunne se medhjælperen eller jeg. Han holdt sig dog generelt til mig. Da vi skulle hjem, ville han ikke med, og sagde "mere, mere". Han stak af og tilbage på stuen, da han havde fået hue og vanter på.
Jeg ved godt, at alting lige nu, er super spændende, men er ikke dummere, end at jeg også ved, at det bliver rigtig svært for ham, når jeg går i morgen. Synes måske bare, at han burde have længere tips/indkøring til, at vænne sig til tingene. Han er jo 2 år og 3 mrd. og ikke 10 mrd.
Skal jeg lytte til medhjælperen og følge hendes plan, eller skal jeg bede om, at han får en langsommere indkøring?
Hun sagde, at langsomme indkøringer var mere for forældrenes skyld, end for børnenes.
Jeg ser frem til at høre dine tanker :-)
Med venlig hilsen
Maria