Brev:
Syren i frugt og tandbørstning
13. januar 2015
Alder:
14 mdr.
Syren i frugt og tandbørstning
Kære Helen.
Vi giver vores datter lidt frisk økologisk frugt hver dag som en lille dejlig opfrisker efter morgenmaden og aftensmaden.
Vi har læst, at frugtens syre kan ætse emaljen på tænderne, så man helst skal børste tænder INDEN barnet spiser frugten - end efter.
Men ved du hvor længe efter man så GODT må børste tænder?
Altså hvor længe skal der gå fra frugten er indtaget, til man godt kan børste tænder uden det vurderes at skade tænderne mere end det gavner?
Tak :)