Brev:
Navneforvirring
13. januar 2015
Alder:
10 mdr.
Navneforvirring
Hej igen, tusind tak for dit gode råd om søvn til min datter!
Nu til et helt andet emne, menlig hendes navn. Hun er ti måneder, og vi er endnu ikke enige. Som eksempel kan vi sige, hun hedder Sophia Eleanor. Min kæreste kalder hende for fornavnet, jeg for mellemnavnet.
Sophia er et familienavn på hans side af familien, og det vi meldte ud til at begynde med. Jeg var udmattet af søvnmangel og følte mig presset til at melde noget ud hurtigt. Da jeg havde haft mulighed for lidt søvn, kunne jeg bedre overveje det og jeg foreslog at vi kaldte hende Eleanor, som hele tiden havde været min favorit. Han sagde ja, og jeg har derfor meldt det ud til venner og familie. Vi er derfor lige gode om at sige ja og så gøre noget andet. Men hvor går vi hen herfra? Hun bliver jo forvirret!
Når vi møder nye mennesker, skynder vi os at sige "vores" navn. Vi er voksne mennesker, ja. Men også nye forældre, der er ret udmattede over at diskutere nye problemstillinger. Jeg føler jeg bør tænke på hende som mor og bare give efter, men det gør nærmest ondt i maven, når hun bliver kaldt fornavnet. Det er bare ikke hende! Ser frem til lidt perspektiv fra dig.
Hilsen mor til en smuk datter