Brev:
Sluger luft - 3 år
8. december 2014
Alder:
3 år
Sluger luft - 3 år
Kære Helen
Min søn på lige præcis 3 år har fået sig en vane med at gå og sluge luft. Det er lidt ligesom en omvendt bøvs. Kan faktisk godt huske at jeg selv kunne sådan noget som barn, men da var jeg betydeligt ældre - og det er jo en helt anden sag :)
Han er begyndt på det ifm at vi lige så stille er begyndt at nedtrappe hans sut. Når han sover om natten, er vi begyndt på at tage sutten ud af munden på ham, så han ikke ligger med den hele natten. Og jeg er ret sikker på, at det er i den forbindelse han er begyndt på det her med at sluge luft. Han har sin seng lige ved siden af vores, og jeg kan høre, at det sker, når han normalt ville have suttet på sutten. Giver det mening?
Jeg ved ikke rigtig om det er noget, jeg skal bekymre mig om. Nu hvor han er lidt forkølet, fremprovokerer det hosteanfald, når han gør det. Så jeg forestiller mig at det må være irriterende for hans luftveje. Kan det mon være skadeligt på nogen måde, og har du nogen forslag til hvordan jeg kan vænne ham af med det igen?
De bedste hilsner
Monica