Sluger luft - 3 år

8. december 2014

Kategori:
Alder:
3 år

Sluger luft - 3 år

Kære Helen

Min søn på lige præcis 3 år har fået sig en vane med at gå og sluge luft. Det er lidt ligesom en omvendt bøvs. Kan faktisk godt huske at jeg selv kunne sådan noget som barn, men da var jeg betydeligt ældre - og det er jo en helt anden sag :)

Han er begyndt på det ifm at vi lige så stille er begyndt at nedtrappe hans sut. Når han sover om natten, er vi begyndt på at tage sutten ud af munden på ham, så han ikke ligger med den hele natten. Og jeg er ret sikker på, at det er i den forbindelse han er ...

Annonce

... begyndt på det her med at sluge luft. Han har sin seng lige ved siden af vores, og jeg kan høre, at det sker, når han normalt ville have suttet på sutten. Giver det mening?

Jeg ved ikke rigtig om det er noget, jeg skal bekymre mig om. Nu hvor han er lidt forkølet, fremprovokerer det hosteanfald, når han gør det. Så jeg forestiller mig at det må være irriterende for hans luftveje. Kan det mon være skadeligt på nogen måde, og har du nogen forslag til hvordan jeg kan vænne ham af med det igen?

De bedste hilsner

Monica

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor