Brev:
Lidt spørgsmål om tøj
24. september 2014
Alder:
15 mdr.
Lidt spørgsmål om tøj
Hej Kære Helen - jeg har lige et par spørgsmål om tøj, inspireret af din seneste artikel.
Jeg har købt sådan en lækker halsedisse til min dreng i rent uld, som jeg tænkte ville være rigtig god her til efterår og vinter og holde ham fint varm. Men er blevet i tvivl, om sådan en er "sikker"?
Kan han hænge fast i et træ eller lignende og blive kvalt? Altså sådan sat på spidsen?
Han er jo aldrig uden opsyn, men det kommer han jo nok til at være lidt tid hos dagplejen, hvis nu hun skal ind og skifte et andet barn eller lignende?
Med den alder han har klatrer han jo ikke i træer, det er jeg godt klar over, vil bare være sikker.
Hvad med de der "charmeklude-hagesmække"? Vi har ikke brugt dem længe, men nu er der opstået behov for det engang imellem, og har nogle, der også holder ham lidt varm på brystet - men kan de også være farlige, de er jo rundt om halsen?
Hvad betyder det at vaskepulver er kompakt? Og hvorfor skal vaskemaskinen kun køre, hvis den er helt fuldt? Ja spørge spørge, jeg kører nogle gange vaskemaskinen halvt fuld, hvis nu jeg har købt nyt tøj til min dreng, så det lige kan blive vasket inden brug.
Er det også OK at vaske nyt tøj på "hurtig" programmet? Det bliver brugt til tøj, der kun lige har været på, står der i brugsvejledningen, men får det så alle de skadelige stoffer ud alligevel, nu det er kort program (20 min).
På forhånd tak igen igen igen