Brev:
Dagpleje, indkøring og leg
17. september 2014
Alder:
14 mdr.
Dagpleje, indkøring og leg
Hej igen Helen, inspireret af et svar til en anden herinde, hvor jeg læste, at barnet ved 15 måneders alderen er tæt ved at forstå, at vi er der, selvom vi ikke er i syne, skriver jeg nu til dig igen.
Vi har valgt den private dagpleje til vores dreng, i håb om, at han bliver glad for at være der et par timer om dagen med start i november. (Jeg er dog i tvivl, om det giver mig ro, da jeg har 45 minutter hver vej til hende med offentlig transport, men det må tiden vise. Tak for rådet i øvrigt, med at huske på, at jeg også har behov. Det er en svær øvelse).
Nå! Men netop fordi han jo starter op her når han er 15/16 måneder - er der så noget vi skal være ekstra opmærksomme på? Dagplejeren så helst at indkøringen kun er en uge, det har hun bedst erfaring med. (Men er det ikke individuelt fra barn til barn?)
Jeg har jo heldigvis ikke travlt, da jeg har valgt at gå hjemme med ham. Men hvordan ved man, om det går for hurtigt/langsomt? Vil jeg bare vide det, når vi står i situationen?
Han har ikke været passet meget, men de gange hvor jeg er gået fra ham, har vinket og sagt hejhej, så vinker han bare tilbage, glad, og siger hejhej. Er det et godt tegn?
I dagplejen vil der være et tvillingepar på 9 måneder udover ham, en dreng og en pige. Min dreng kravler selv meget endnu, så tænkte selv, at det er meget godt, at de kommer til at være i "niveau". Vil de få god glæde af hinanden trods aldersforskellen?
Han siger mest en-stavelser, når han forsøger at tale - nøgler bliver til "nø" osv. - det er vel som det skal være, ja? Han er altid så glad så glad, og synes da han er ok godt med, selvom der sådan generelt set er nogle måneders forskel på ham og jævnaldrende, man kan jo ikke skære dem over én kam.
Nå, det var lidt blandet herfra, tak igen for det hele.