Dagpleje, indkøring og leg

17. september 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Dagpleje, indkøring og leg

Hej igen Helen, inspireret af et svar til en anden herinde, hvor jeg læste, at barnet ved 15 måneders alderen er tæt ved at forstå, at vi er der, selvom vi ikke er i syne, skriver jeg nu til dig igen.

Vi har valgt den private dagpleje til vores dreng, i håb om, at han bliver glad for at være der et par timer om dagen med start i november. (Jeg er dog i tvivl, om det giver mig ro, da jeg har 45 minutter hver vej til hende med offentlig transport, men det må tiden vise. Tak for rådet i øvrigt, med at huske på, at jeg også har behov. Det er en svær øvelse).

Nå! Men netop fordi han jo starter op her når han er 15/16 måneder - er der så noget vi skal være ekstra opmærksomme på? Dagplejeren så helst at indkøringen kun er en uge, det har hun bedst erfaring med. (Men er det ikke individuelt fra barn til barn?)

Jeg har jo heldigvis ikke travlt, da jeg har valgt at gå hjemme med ham. ...

Annonce

... Men hvordan ved man, om det går for hurtigt/langsomt? Vil jeg bare vide det, når vi står i situationen?

Han har ikke været passet meget, men de gange hvor jeg er gået fra ham, har vinket og sagt hejhej, så vinker han bare tilbage, glad, og siger hejhej. Er det et godt tegn?

I dagplejen vil der være et tvillingepar på 9 måneder udover ham, en dreng og en pige. Min dreng kravler selv meget endnu, så tænkte selv, at det er meget godt, at de kommer til at være i "niveau". Vil de få god glæde af hinanden trods aldersforskellen?
Han siger mest en-stavelser, når han forsøger at tale - nøgler bliver til "nø" osv. - det er vel som det skal være, ja? Han er altid så glad så glad, og synes da han er ok godt med, selvom der sådan generelt set er nogle måneders forskel på ham og jævnaldrende, man kan jo ikke skære dem over én kam.

Nå, det var lidt blandet herfra, tak igen for det hele.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.