Børnehavevalget

9. september 2014

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Børnehavevalget

Kære Helen.

Også ved dette spørgsmål, skal du have ros og anerkendelse for dine brugbare og gode svar på mine og andres spørgsmål. Jeg læser din brevkasse og nyhedsbreve med stor glæde.

Denne gang skriver jeg til dig ang. vores søns daginstitution. Han har for ganske nyligt måtte skifte institution, da hans gamle vuggestue måtte lukke. Det var vi rigtig kede af, da vi var meget glade for hans lille institution. Nu er han sammen med de andre børn fra hans stue og gamle vuggestue flyttet til en større integreret institution i nærheden, som er organiseret sammen med den gamle vuggestue.
Som udgangspunkt er det fine forhold med større legeplads og indendørsrum med mulighed for fysisk udfoldelse samt en række gode rum til læsning, kreativ leg m.m. Personalet er vi også bekendt med fra tidligere, og vi er glade for og trygge ved dem.

Der er dog et men - for vi er som forældre ikke trygge ved ledelsen i den nye institution grundet den måde, lukningen af hans gamle vuggestue foregik på. Vi har været i dialog med dem om det sammen med nogle andre ...

Annonce

... forældre og naturligvis er det hele fortsat nyt, men det skaber tvivl for os, om vores søn skal fortsætte i børnehave samme sted, når den tid kommer.

Vi prioriterer hans trivsel højt og vil naturligvis gerne, at han kan fortsætte med at have gode relationer til de børn, han allerede kender. Samtidig kender vi ham som et nysgerrigt barn, der også er god til nye mennesker - og er derfor ikke bekymrede for, at han ikke ville kunne danne nye venskaber i en evt. ny institution.
Der er naturligvis mange muligheder ift. børnehaver - og han har klart brug for et sted med plads til fysisk udfoldelse og samtidig mulighed for at dyrke fordybelse, sprog, kreativ leg m.m.

Kort og godt: man ved, hvad man har - men ikke hvad man får, når det kommer til daginstitutioner. Samtidig sidder vi med en følelse af, at han ville kunne få plads et bedre sted, hvor vi også har tillid til stedet. Og omvendt, er det groft sagt et spørgsmål om, at vi må bide vores manglende tillid i os - hvordan skaber man tilliden til ledelsen igen?

Mange hilsner
fra forældrene.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet