Brev:
Presset
25. august 2014
Alder:
5 mdr.
Presset
Hej Helen
Jeg har en søn der er 22 uger gammel. Han er født en måned for tidlig. Jeg har brug for råd og vejledning til at komme igennem den næste tid for jeg er mildest talt ved at knække.
Jeg prøver at fatte mig i korthed:
- Jeg har ikke sovet i 15 dage (føles det som), fordi han er begyndt at vågne 3 gange om natten og er drøn sulten. Ammer desuden none-stop i løbet af dagen. Så vi er lige så stillet startet op på grød.
- Han piver, klynker og skriger (virkelig høj tone) konstant (græder ikke rigtigt) især når han skal til at sove. Jeg er ret sikker på, at det ikke kun er fordi han træner stemmebåndet, men fordi han prøver at fortælle mig noget.
- Han sover 3-4 gange i løbet af dagen inden han går til natten. Han vågner ALTID efter 30 minutter og så er det hele møllen forfra igen. Det har han gjort lige siden han var 3 uger gammel. Dvs. jeg putter ham 6-8 gange i løbet af en dag med skrig og utilfredshed. DET ER HÅRDT!
- Han savler og savler, tror måske han er ved at få tænder, men kan ikke se noget.
- Han nægter at tage sut og sutteflaske (Det har tidligere fungeret rigtig fint) så jeg føler virkelig at min frihed er taget fra mig. Kan maks være væk i 2 timer.
Føler at alt ramler sammen lige nu.
Jeg har læst og læst og det er nok bare en fase. Tigerspirng uge 19 evt? Hvad kan jeg gøre for at komme igennem dagen? Skal jeg trøste dagen lang? Skal jeg aktivere ham mere ved at tage ham med ud? Gå til rytme/rangle eller lignende? Og hvad kan jeg gøre for at han selv lære at falde i søvn efter de 30 minutter. Jeg går ture med ham i barnevognen hver dag, hvilket hjælper, men det gør også at jeg ikke kan sove når han sover.
Håber du kan give mig lidt råd
Hilsen
En grædende mor