Brev:
Trøstning mor/far
20. august 2014
Alder:
1 mdr.
Trøstning mor/far
Hej Helen,
jeg har en datter på fem uger. Jeg er nu alene med hende om dagen, hvor min kæreste går på arbejde - efter at vi havde de første fire uger hjemme sammen, hvor min kæreste holdt henholdsvis to ugers barsel og to ugers ferie.
Min datter bliver ofte lidt urolig om aftenen, jeg tænker, at det skyldes overtræthed efter en lang dag, selvom jeg forsøger ikke at overstimulere hende i løbet af dagen. Hun kan også blive meget ked af det, og når hun bliver det, har jeg meget nemmere ved at få hende til at falde til ro end min kæreste har. Jeg er meget obs på, at han jo skal være lige så meget med, som jeg er, men jeg synes alligevel, at det er svært ikke at tage hende og trøste hende, når hun græder hjerteskærende i hans arme. Jeg bliver så ked af det, når hun er ked af det.
Mit spørgsmål til dig er, om vi skal lade far trøste hende, selvom det tager længere tid og koster mere gråd, eller at jeg skal gøre det. Indtil videre har jeg taget hende de fleste gange, men er det forkert af mig?
Da vi var hjemme sammen, og hun var mere nyfødt, var det langt nemmere for min kæreste at få hende til at falde til ro, end det er nu.
Tusind tak for hjælpen og en fantastisk hjemmeside, der har givet mig svar på mange ting.
Mange hilsner
Marie