Træls aflevering i dagplejen

12. august 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Træls aflevering i dagplejen

Kære Helen!

Så kommer jeg på banen igen.

Som skrevet før, har vi en glad og harmonisk lille krudtugle på 2 år. Han har altid været glad for at gå i Dagplejen, men har de sidste to uger (været tilbage i tre uger, efter sommerferien) været meget ulykkelig...! Jeg ved, at hans DP har skældt ham ud og sat ham i "skammekrogen" (hvilket ikke er noget vi praktiserer herhjemme) fordi han - for første gang - havde bidt en anden dreng i fingeren. Det skal han selvfølgelig ikke, og fint han bliver skældt ud, men jeg tror han er blevet utryg ved at være der...! Som jeg også har skrev før, er han et følsomt lille væsen, som, trods hans alder, lader til at tænke meget over det der sker, i og omkring ham.

Jeg har talt med DP om, at jeg synes det er hårdt at afleverer og hvad hun tænker. Hun tror at det er fordi han savner os forældre..?? Han græder/piver en time/halvanden og det synes jeg er meget lang tid.

DP har her til morgen virket meget irriteret, ...

Annonce

... stresset og slet ikke venlig og i mødekommen, som jeg tænker, nok ville have hjulpen på afleveringen. Hun har fået et "nyt" barn, som jeg tror suger den sidste energi ud af hende - dog kender hun barnet i forvejen, da hun stadig har en ældre søskende i DP…!'

Jeg har spurgt om hun skælder vores søn meget ud, for det er heller ikke noget vi sådan dyrker, med mindre det er nødvendigt, men det siger hun, at hun ikke gør...?
Alt andet lige synes jeg, at det er rigtig hårdt at aflevere en ulykkelig dreng og så ikke føle, at der helt er den omsorg jeg tænker ville hjælpe (mor og barn :0))

Jeg har tænkt på, om jeg skulle lave et lille foto album med billeder af mor og far, men synes heller ikke, at det er noget jeg vil dyrke for meget.

Han er begyndt at sove bedre om natten og falder hurtigere i søvn om aftenen - får ca 10-12 timer, men har hos DP kun sovet ca en time til middag - kan nemt sove 2-3 i weekender hjemme.

Med venlig hilsen
En bekymret mor!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne