Brev:
Træls aflevering i dagplejen
12. august 2014
Alder:
2 år, 1 mdr.
Træls aflevering i dagplejen
Kære Helen!
Så kommer jeg på banen igen.
Som skrevet før, har vi en glad og harmonisk lille krudtugle på 2 år. Han har altid været glad for at gå i Dagplejen, men har de sidste to uger (været tilbage i tre uger, efter sommerferien) været meget ulykkelig...! Jeg ved, at hans DP har skældt ham ud og sat ham i "skammekrogen" (hvilket ikke er noget vi praktiserer herhjemme) fordi han - for første gang - havde bidt en anden dreng i fingeren. Det skal han selvfølgelig ikke, og fint han bliver skældt ud, men jeg tror han er blevet utryg ved at være der...! Som jeg også har skrev før, er han et følsomt lille væsen, som, trods hans alder, lader til at tænke meget over det der sker, i og omkring ham.
Jeg har talt med DP om, at jeg synes det er hårdt at afleverer og hvad hun tænker. Hun tror at det er fordi han savner os forældre..?? Han græder/piver en time/halvanden og det synes jeg er meget lang tid.
DP har her til morgen virket meget irriteret, stresset og slet ikke venlig og i mødekommen, som jeg tænker, nok ville have hjulpen på afleveringen. Hun har fået et "nyt" barn, som jeg tror suger den sidste energi ud af hende - dog kender hun barnet i forvejen, da hun stadig har en ældre søskende i DP…!'
Jeg har spurgt om hun skælder vores søn meget ud, for det er heller ikke noget vi sådan dyrker, med mindre det er nødvendigt, men det siger hun, at hun ikke gør...?
Alt andet lige synes jeg, at det er rigtig hårdt at aflevere en ulykkelig dreng og så ikke føle, at der helt er den omsorg jeg tænker ville hjælpe (mor og barn :0))
Jeg har tænkt på, om jeg skulle lave et lille foto album med billeder af mor og far, men synes heller ikke, at det er noget jeg vil dyrke for meget.
Han er begyndt at sove bedre om natten og falder hurtigere i søvn om aftenen - får ca 10-12 timer, men har hos DP kun sovet ca en time til middag - kan nemt sove 2-3 i weekender hjemme.
Med venlig hilsen
En bekymret mor!