Brev:
37 timer?
3. juni 2014
Alder:
6 mdr.
37 timer?
Kære Helen,
Jeg har fulgt en del med i debatten omkring børn og antal timer i pasning.
Min lille pige er nu 6 mdr og tankerne om at vende tilbage til arbejdet melder sig. Jeg er på 37 timer og transport Ca 30 min. Det giver jo en væsentlig længere daglig adskillelse end de 3-4 timer dagligt som sundhedsstyrelsen anbefaler. Selv om far kan arbejde lidt forskudt vil vi kun kunne hente en time dagligt. Det giver mig helt åndenød at skulle tænke på at aflevere min 1 årige så længe! Vilkårene er bare at jeg ikke kan komme ned i tid og at finde et nyt job er ikke lige sådan...
Hvad gør jeg? Jeg vil jo aldrig gøre noget for at skade min baby men vi har fast bolig og brug for 2 indtægter.
Den ulykkelige mor, der gerne var hjemme gående.