Vægt og højde

23. maj 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vægt og højde

Kære Helen.

Jeg burde muligvis ikke skrive, da jeg bare risikerer at fodre førstegangs moderens evige bekymring, men nu kan jeg alligevel ikke lade være....

Vores datter er 6,5 måned og vi har lige været til et forsinket fem måneders tjek ved lægen. Forsinkelsen skyldes ene og alene at da hun var fem måneder, var hun lige blevet tjekket målt og vejet på hospitalet, hvor hun skulle til kontrol for refluks. Så vi valgte at "gemme" lægens undersøgelse lidt, så vi kunne få hende undersøgt med en måneds mellemrum i stedet for to gange på samme uge.
Dette er sagen uvedkommende, blot for at forklare at forsinkelsen ikke skyldes glemsomhed eller andet.

Iflg. Lægen ligger hun perfekt på alle kurver, hun er glad og opmærksom og trives.
Derfor jeg indledte med at sige, at ...

Annonce

... jeg ikke burde skrive til dig, for lægen siger jo alt er fint og hun er som hun skal være.

Men det undrede mig, da jeg kom hjem og så på mål og vægt fra for cirka en måned siden, at hun så iflg. lægens måling (hun sjussede bare lidt med hånden) kun er vokset en cm og har taget 400 gram på, på en måned.

Hun har hele tiden ligget perfekt på alle kurver har både vores lokale SP og lægen sagt, så jeg har faktisk ikke gået op i hendes mål og vægt på noget tidspunkt af den grund, - så jeg håber bare at du kan berolige mig lidt :) :) :)

Som sagt i indledningen, var jeg ikke en bekymret pylremor, stolede jeg nok bare på lægens ord, men jeg går bare og grubler lidt og håber du kan fjerne grubleriet ved at fortælle lidt om hvor meget der skal vokses i cm og tages på...

Tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger