Brev:
Vægt og højde
23. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Vægt og højde
Kære Helen.
Jeg burde muligvis ikke skrive, da jeg bare risikerer at fodre førstegangs moderens evige bekymring, men nu kan jeg alligevel ikke lade være....
Vores datter er 6,5 måned og vi har lige været til et forsinket fem måneders tjek ved lægen. Forsinkelsen skyldes ene og alene at da hun var fem måneder, var hun lige blevet tjekket målt og vejet på hospitalet, hvor hun skulle til kontrol for refluks. Så vi valgte at "gemme" lægens undersøgelse lidt, så vi kunne få hende undersøgt med en måneds mellemrum i stedet for to gange på samme uge.
Dette er sagen uvedkommende, blot for at forklare at forsinkelsen ikke skyldes glemsomhed eller andet.
Iflg. Lægen ligger hun perfekt på alle kurver, hun er glad og opmærksom og trives.
Derfor jeg indledte med at sige, at jeg ikke burde skrive til dig, for lægen siger jo alt er fint og hun er som hun skal være.
Men det undrede mig, da jeg kom hjem og så på mål og vægt fra for cirka en måned siden, at hun så iflg. lægens måling (hun sjussede bare lidt med hånden) kun er vokset en cm og har taget 400 gram på, på en måned.
Hun har hele tiden ligget perfekt på alle kurver har både vores lokale SP og lægen sagt, så jeg har faktisk ikke gået op i hendes mål og vægt på noget tidspunkt af den grund, - så jeg håber bare at du kan berolige mig lidt :) :) :)
Som sagt i indledningen, var jeg ikke en bekymret pylremor, stolede jeg nok bare på lægens ord, men jeg går bare og grubler lidt og håber du kan fjerne grubleriet ved at fortælle lidt om hvor meget der skal vokses i cm og tages på...
Tak :)