Hudproblemer og barn nr. 2

22. maj 2014

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Hudproblemer og barn nr. 2

Kære Helen

Vi har gennem noget tid - måske en lille måned - haft problemer med at holde vores søns hud i bleområdet fint. Det har ikke tidligere været et problem. Problemet består i, at han få små rifter og det som ligner skarvesår. De fleste gange lidt ude på ballerne men inden for bleen.

Han bruger libero derhjemme og et andet svanemærket ble hos DP. Både vi og Dp er særdeles omhyggelige med at skifte ham, da han godt kan have 2-3 normale afføringer i døgnet.

Tidligere brugte dp vådservietter, men nu kun skumklude. Det ser næsten ud til at han er blevet revet med en negl (uden at det dog skal lyde så dramatisk). Det kan både opstå i dp og når jeg har ham hjemme alene over en weekend, hvor jeg er obs på, han ikke selv kan have været kommet til at lave kradsmærke.

Han bliver altid vasket, duppet med en ren stofble og lufttørret grundigt. Jeg aner snart ikke, hvad jeg skal prøve, for synes ...

Annonce

... ikke det er holdbart at huden ikke er hel/rødmefri i mere end et par dage ad gangen.

Kan det evt. være kerner fra rugbrød der driller?

Jeg er i øvrigt meget obs på, om elastikken/barrieren i bleen er foldet ud.

Jeg håber du har lidt input??

I øvrigt er vi så heldige, at vi får en lillesøster til efteråret. Vores søn når lige at blive 2 år, hvis lillesøster kommer omkring termin. I den forbindelse vil jeg gerne høre, om der er særlige gode råd og fif til at håndtere situationen i forhold til vores søn.

Han er glad og trives. Jeg synes ikke det er nemt at søge information om hvordan det påvirker de små at få en bror eller søster i en given alder, så lidt gode råd vil være velkommen. Vi er selvfølgelig meget interesseret i at det bliver så god en oplevelse som muligt for ham og at vores familie fortsat kan være glad og harmonisk.

Endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse

L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.