Brev:
Hudproblemer og barn nr. 2
22. maj 2014
Alder:
19 mdr.
Hudproblemer og barn nr. 2
Kære Helen
Vi har gennem noget tid - måske en lille måned - haft problemer med at holde vores søns hud i bleområdet fint. Det har ikke tidligere været et problem. Problemet består i, at han få små rifter og det som ligner skarvesår. De fleste gange lidt ude på ballerne men inden for bleen.
Han bruger libero derhjemme og et andet svanemærket ble hos DP. Både vi og Dp er særdeles omhyggelige med at skifte ham, da han godt kan have 2-3 normale afføringer i døgnet.
Tidligere brugte dp vådservietter, men nu kun skumklude. Det ser næsten ud til at han er blevet revet med en negl (uden at det dog skal lyde så dramatisk). Det kan både opstå i dp og når jeg har ham hjemme alene over en weekend, hvor jeg er obs på, han ikke selv kan have været kommet til at lave kradsmærke.
Han bliver altid vasket, duppet med en ren stofble og lufttørret grundigt. Jeg aner snart ikke, hvad jeg skal prøve, for synes ikke det er holdbart at huden ikke er hel/rødmefri i mere end et par dage ad gangen.
Kan det evt. være kerner fra rugbrød der driller?
Jeg er i øvrigt meget obs på, om elastikken/barrieren i bleen er foldet ud.
Jeg håber du har lidt input??
I øvrigt er vi så heldige, at vi får en lillesøster til efteråret. Vores søn når lige at blive 2 år, hvis lillesøster kommer omkring termin. I den forbindelse vil jeg gerne høre, om der er særlige gode råd og fif til at håndtere situationen i forhold til vores søn.
Han er glad og trives. Jeg synes ikke det er nemt at søge information om hvordan det påvirker de små at få en bror eller søster i en given alder, så lidt gode råd vil være velkommen. Vi er selvfølgelig meget interesseret i at det bliver så god en oplevelse som muligt for ham og at vores familie fortsat kan være glad og harmonisk.
Endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse
L.