Den dårlige samvittighed.

23. april 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Den dårlige samvittighed.

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar mht storebror som var hård ved sin nyfødte lillebror, det rørte mig dybt, anede ikke små børn kunne føle sådan og jeg tog alle dine råd til mig. TAK!

Her går det ellers godt, vi har ikke oplevet flere episoder med Victor som er hård ved Loui, lige nu kan vi gå ind på victors værelse og lege med ham, mens Loui ligger på tæppe ved siden af og følger med hhv på ryg og mave, mest på ryggen, da han allerede triller fra mave til ryg kun 6 uger gammel :-) Og Victor virker til at nyde det. Loui vokser og vokser, får flaske da amningen desværre røg i vasken denne gang, trods et vellykket forløb sidst, men dette giver os uanede muligheder for mig for at være alene sammen med Victor :-)

Men siden fødslen er der den konstante følelse: dårlig samvittighed overfor mine børn. Som om jeg ikke slår til. Som om jeg ikke giver dem nok opmærksomhed og kærlighed. Folk omkring mig siger dog det modsatte.

Er det normalt at føle sådan, nærmest hele tiden? Er alene med dem om morgenen, min kæreste tager afsted meeeeget tidlig om morgenen og det er nok der det starter. At jeg må ligge Loui i kravlegården under sin musik-uro mens Victor får ren ble og tøj på, morgenmad på bordet, et morgenkys og et kram og en lille snak om han har sovet godt og hvad dagen skal bringe. Så er det loui's tur til tør ble, flaske. Victor går normalt med, men det er så tit jeg hører mig selv ...

Annonce

... sige "øjeblik, så kommer mor tilbage" mens jeg lige henter en flaske, skifter en ble, tørrer gylp af min bluse osv.

Vores morgener inden Loui kom var altid så afslappede, med fjernsyn og morgenmad i sengen, vi sov til vi selv synes vi ville stå op, men nu må jeg vække Victor for at få tid til det hele om morgenen. Deres behov kommer før mine, dvs ingen morgenmad, rent tøj eller bad til mig før de har fået hvad de skal have, Victor er kommet i vuggestue og Loui sover sin første lur - når der selvfølgelig er ryddet op efter morgenmaden, sat vask over, renset flasker osv.

Men hvorfor har jeg stadig den nagende dårlige samvittighed overfor mine børn når jeg gør ALT for deres behov for kontakt, nærhed, leg, snak, mad, bad, godnatlæsning, motorik med den store hver lørdag osv?

Min kæreste hjælper jo selvfølgelig, han arbejder 40-50 timer om ugen så det er nok mest mig der er på herhjemme bortset fra når han har fri :-)

Måske er det stadig pga alt er så nyt og vi alle skal vænne os til det, synes egentlig vi er ved at være der. Er bare så bange for den store føler sig overset - selvom han faktisk stadig får opfyldt alle sine behov og aktiviteter som altid? Han virker ikke til at være påvirket af forandringerne mere, tror han så småt er ved at være der :-)

Undskylder mit brev-spam mht alt det nye med at blive mor til 2, det er en større omvæltning end hvad jeg lige regnede med :-)

Mor til 2.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder