Brev:
Det der svøb
31. marts 2014
Alder:
1 mdr.
Det der svøb
Kære Helen
Så står jeg igen med en lille ny pige, Leonora. Hun er nu 4 uger gammel og særdeles velfungerende. Jeg har dog et spørgsmål.
Jeg læser en masse anbefalinger, også herinde, med at svøbe når der skal soves, og også en masse begejstrede indlæg om hvor meget det har hjulpet og hvor godt andres babyer sover efter svøb, men men men... Ingrid (den ældste) nægtede kategorisk at blive svøbt i sin tid. Hun skreg som brændte jeg hende, og da jeg selv er lidt klaustrofobisk pakkede jeg hende hurtigt ud igen og droppede det. Hun eeelskede og elsker dog sin voksipose....
Yngsten har samme reaktion... og da jeg ikke kan læse om nogen der har det problem ved jeg ikke om jeg blot skal lade hende "skrige det ud" og vænne sig til det, eller om jeg skal droppe ideen? Hvor Ingrid heller aldrig blev glad for slyngen, er Leonora helt vild med den... hun sover nærmest komatøst i de timer hun ligger i den på min mave, derfor overrasker det mig at hun ikke vil svøbes? Så hvad gør jeg? Opgiver eller kører på?
Kærlig hilsen
Karen