Brev:
Græder ved tandbørstning
16. januar 2014
Alder:
8 mdr.
Græder ved tandbørstning
Kære Helen.
Jeg vil høre, om du har et godt råd til tandbørstning. Min datter fik de første tænder, da hun var 5 mdr, og hun er altid blevet ked af det, når vi skulle børste tænder.
Jeg har fra starten prøvet at gøre det forsigtigt og ventet på, at hun selv skulle være med, åbne munden og respekteret, når hun vendte hovedet væk og være klar igen. Men det hjælper ikke, hun græder. Jeg har prøvet at gå i et andet rum, give hende hendes egen tandbørste samtidig, synge en sang, have hende siddende, liggende med hovedet mod mig, se i spejlet - det hjælper ikke. Hun åbner munden de første to gange, men det er kun for at spise tandpastaen og laver så modstand med tungen og vender hovedet væk og græder.
Jeg gør nu det at jeg lægger hende på puslebordet og må holde hendes hoved og åbne munden og få tungen væk for at kunne børste, og det har jeg det SÅ dårligt med. Er der mon ikke noget, jeg kan gøre, for at det ikke skal være sådan?
Med venlig hilsen
Helle