Brev:
Sut - 2 mdr.
9. januar 2014
Alder:
2 mdr.
Sut - 2 mdr.
Kære Helen
Som jeg skriver i mit andet spørgsmål er det ikke lykkedes mig at lære min datter at tage sut. Jeg synes jeg har prøvet alt. Mange forskellige slags sutter også i forskellige størrelser. Jeg har prøvet at bruge den når hun har brug for trøst, eller når hun er glad. Jeg har prøvet at snige den ind lige efter amning. Jeg har prøvet at give lidt sukkervand sammen med sutten. Jeg prøver at kilde på kinden, eller at stikke den lidt op i ganen for at aktivere sutterefleks.... Jeg har prøvet at lege med den ude ved læberne så hun langsomt vænner sig til den. Og jeg har prøvet at skubbe den ind og holde fast.. Men intet er lykkedes.
Ind imellem tager hun sutten en enkelt gang. Måske en gang hver anden uge. Det er forskellige sutter, og det er oftes på et tidspunkt hvor hun er ked af det (og måske lidt sulten). Hun kan altså godt finde ud af sutte. Men for det meste bliver hun sur, spytter den ud og begynder måske at græde.
Skal jeg bare blive ved selvom hun ikke vil? Og er der et magisk råd jeg har overset som kan få hende til at tage sut. Jeg ville så gerne have hun tog sut.. af mange grunde (bl.a. at hun græder i barnevognen og at hun har maveproblemer hvor du har anbefalet sut, men også for at det kunne være nemmere generelt at trøste hende).
Kærlig hilsen
Kristine