Brev:
Start i dagpleje og putning
11. december 2013
Alder:
7 mdr.
Start i dagpleje og putning
Hej Helen.
Om 1 1/2 måned skal min søn starte i dagpleje. Kan slet ikke forstå at tiden er gået så hurtigt, men det kommer vi jo ikke udenom. Jeg har en måned til indkøring og mit spørgsmål er mht. putning.
Som det er nu herhjemme, så får han en flaske inden han puttes til formiddag og lige sådan til middag. Han falder i søvn hos mig mens han spiser, eller lige efter hvor han har fået sutten. Han bliver altså puttet sovende ud i barnevognen, (dog registrerer han nogle gange at han bliver lagt) så han har aldrig prøvet at falde i søvn i vognen selv. Jo, når vi er ude at trille, men ikke i en vogn der bare står. Det fungerer jo fint med at falde i søvn mens jeg sidder med ham (i hvert fald endnu) men skal jeg måske "øve" med ham inden han starter i dagpleje. Jeg frygter jo virkelig, at han bare bliver lagt i vognen og skal græde sig selv i søvn :( Ved at han snart skal af med flasken inden formiddagslur, så måske det kommer af sig selv, men jeg vil gerne høre dine tanker om det.
En anden lille ting er, at han er blevet meget "mor-glad/syg" og hvordan håndterer jeg det bedst. Hvis jeg er alene med ham, så brokker han sig hurtigt hvis jeg forlader rummet og han ligger på gulvet med sit legetøj, men hvis han er alene sammen med sin far, så "mangler han mig ikke". Et eks. Far sidder med ham på skødet i stuen. Jeg er ved at ordne køkkenet efter aftensmaden og der er ikke noget. De hygger og ser lidt fjernsyn (far ser fjernsyn), men da jeg så kommer ind i stuen efter et eller andet og Valdemar ser mig, kigger han selvfølgelig efter mig og da jeg så går igen, bliver han meget ked af det. Hvordan hjælper jeg bedst min lille smølf?
Venlig hilsen
Lene.