Dagpleje - 13 mdr.

10. september 2013

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Dagpleje - 13 mdr.

Hej

Vores datter på 13 mdr. startede i dagpleje for knap 5 mdr. siden... Hun har altid været mors pige, og måske lidt en pyllerøv blandt nogle.. Men ellers en sund og rask og glad baby..

Hun bliver passet hos en forholdsvis ung dagplejemor som selv har to børn, hvoraf den ene bliver passet sammen med vores datter.. De er altså kun vores og hendes datter der.

Den første mdr sygemeldte dagplejemoderen sig fem gange, hvilket vi syntes var en ret dårlig start, der har dog ikke været sygedage siden...

Vores datter er der de første tre dage fra kl 9 til kl 16.15 (der lukker dagplejen) torsdag holder jeg hende altid hjemme, og fredag er hun der til kl 14.30 (der lukker dagplejen)... Det er altid min mor der henter, da min mand og jeg ikke kan pga arbejde... Synes du at det er forkert jeg altid holder hende hjemme på min fridag?

Ofte er ...

Annonce

... vores datter lidt ked når hun bliver afleveret.. og i dag fortæller dagplejemoderen at vores datter ikke er ked af det hvis de er ude og lege eller i gymnastiksalen, men når de kommer hjem og ska have frokost etc. så klynker hun så snart hun tager hende op af barnevognen...

To gange har jeg oplevet at hun ringer efter mig fordi hun mener vores datter er syg, og/eller har feber... Når hun så kommer hjem er der ingenting overhovedet....

Ved ik... jeg føler ikke det fungerer optimalt.. Jeg føler at dagplejemor er lidt magtesløs, og ikke rigtig gør noget for at få vores datter til at føle sig tryg.... Hun har sagt at hun ikke tror vores datter kan lide andre børn ... Hvad kan jeg lige gøre ved det? ....

Vi bor i en lille by, og jeg har ikke lyst til at blive uvenner med hende.. Men jeg vil jo det bedste for vores datter... Er jeg bare for pylret?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig