Brev:
Dagpleje - 13 mdr.
10. september 2013
Alder:
13 mdr.
Dagpleje - 13 mdr.
Hej
Vores datter på 13 mdr. startede i dagpleje for knap 5 mdr. siden... Hun har altid været mors pige, og måske lidt en pyllerøv blandt nogle.. Men ellers en sund og rask og glad baby..
Hun bliver passet hos en forholdsvis ung dagplejemor som selv har to børn, hvoraf den ene bliver passet sammen med vores datter.. De er altså kun vores og hendes datter der.
Den første mdr sygemeldte dagplejemoderen sig fem gange, hvilket vi syntes var en ret dårlig start, der har dog ikke været sygedage siden...
Vores datter er der de første tre dage fra kl 9 til kl 16.15 (der lukker dagplejen) torsdag holder jeg hende altid hjemme, og fredag er hun der til kl 14.30 (der lukker dagplejen)... Det er altid min mor der henter, da min mand og jeg ikke kan pga arbejde... Synes du at det er forkert jeg altid holder hende hjemme på min fridag?
Ofte er vores datter lidt ked når hun bliver afleveret.. og i dag fortæller dagplejemoderen at vores datter ikke er ked af det hvis de er ude og lege eller i gymnastiksalen, men når de kommer hjem og ska have frokost etc. så klynker hun så snart hun tager hende op af barnevognen...
To gange har jeg oplevet at hun ringer efter mig fordi hun mener vores datter er syg, og/eller har feber... Når hun så kommer hjem er der ingenting overhovedet....
Ved ik... jeg føler ikke det fungerer optimalt.. Jeg føler at dagplejemor er lidt magtesløs, og ikke rigtig gør noget for at få vores datter til at føle sig tryg.... Hun har sagt at hun ikke tror vores datter kan lide andre børn ... Hvad kan jeg lige gøre ved det? ....
Vi bor i en lille by, og jeg har ikke lyst til at blive uvenner med hende.. Men jeg vil jo det bedste for vores datter... Er jeg bare for pylret?