Brev:
Skrigeture før afføring
23. august 2013
Alder:
3 mdr.
Skrigeture før afføring
Hej igen.
Først tusind tak for dine gode råd sidst jeg skrev. Primperanen havde mirakuløs virkning på mælkeproduktionen, og vi ammer stadig næsten fuldt – skønt!
Nu til det næste spørgsmål i køen; skrigeture før afføring.
Lillen på 14 uger har afføring ca. hver 3. dag; ganske almindelig ”baby-remolade” og i rigelige mængder, men i 2-3 timer op til er han forfærdelig forpint og skriger utrøsteligt uden afbrydelse. Det er simpelthen så hjerteskærende efter, at han nu endelig er blevet så glad en baby ovenpå sin hårde start og 6-8 timers skrigeture om dagen fra han var 4-11 uger.
Jeg har indkøbt laktulose, men har ikke givet ham det endnu, da jeg er blevet i tvivl om det overhovedet er en god ide, og da ”min egen” sundhedsplejerske er på ferie 10 dage endnu spørger jeg nu om din mening?
Vil laktulosen kunne lette passagen for ham og gøre det mindre smertefuldt for ham at komme af med afføringen, og i fald – hvordan vil du anbefale, at jeg giver det?
På forhånd tak :)