Sut, nyt værelse og bleer

22. august 2013

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Sut, nyt værelse og bleer

Hej Helen

Tak for dit sidste svar. Det er sikkert det, og vi har trøstet så godt vi og haft en rolig periode. Han er nu igen lidt ked af at skulle i seng, men vi gør vores bedste for at trøste ham og håber han snart igen vil sove godt.

Nu er det sådan vi gerne vil rykke rundt herhjemme. I forbindelse med at den lille skal ud af soveværelset om et par måneder. Vores lille datter på 10 uger, sover godt og når hun når 4-5 måneders alderen ser jeg gerne at hun kommer ind i et andet værelse.
Men men men

Vi vil gerne rykke vores lille dreng ind på et andet værelse, som er større. Kan han klare det? Og hvordan gør vi det bedst? Han sover i tremmeseng og det skulle han gerne blive ved med. Jeg mener han skal beholde den lidt endnu. Er der også en alder der er bedre end en anden?

Min mand mener at han kan komme over i ...

Annonce

... juniorseng med tremmer, når han har vænnet sig til det nye værelse. Men kan han klare det?

Min lille datter kan jeg ikke få til at bruge sutten. Hvordan kan vi gøre det bedst. Hun får den tilbudt når hun har ammet af og til, men tit får hun ikke fat i den. Hun spytter den ud og det virker som om hun ikke kan få ordentligt fat om dem. Vi har prøvet flere forskellige.?

Min dreng har meget tynd afføring og både sundhedsplejeske og læge siger vi skal se tiden lidt an. Men hvor længe skal vi det? Kan det være noget han ikke kan tåle? Han spiser godt, men tager ikke rigtig på eller vokser. Det er næsten et halvt år siden sidst. Og det er kun et par uger siden han igen er begyndt at spise mere forskelligt. Før det har han i tre måneder nægtet meget andet end brød, frugt og grøntsager.

På forhånd tak for god brevkasse

En lidt bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.