Brev:
Skifte børnehave? - 4 år, 11 mdr.
29. juni 2013
Alder:
4 år, 11 mdr.
Skifte børnehave? - 4 år, 11 mdr.
Kære Helen
Tak for dine gode svar. Nu kunne jeg godt bruge din mening omkring et evt. børnehaveskift for vores dreng. Han er snart 5, glad for sin børnehave, sine pædagoger og sine gode legekammerater der. Vi er på mange måder også glade for stedet, men der er også ting vi er mindre glade for - som en hård tone børnene imellem - som påvirker vores dreng der er sensitiv og tager tingene meget ind.. og han er med i et trekløver hvor de leger rigtig godt, men pt virker det desværre som om de to andre foretrækker hinanden for ham. Han er stadig "med", men skal de vælge er det ham der er "tredje hjul", og det bliver han selvfølgelig ked af.
Efter sommerferien skal de store børn i udflyttergruppe og altså både skifte pædagoger og sted. Vi tænker at nu når det hele brydes op, at det vil være et godt tidspunkt at rykke ham til en ny børnehave, i vores lokalområde. Han vil her komme til at gå sammen med kommende skolekammerater, hvor der i den gamle ikke vil være nogen, der skal videre i samme skole. Grundet flytning går han i børnehave i vores gamle område forholdsvis langt væk. Vi har ikke boet det nye sted så længe så han kender ikke rigtig nogen børn her endnu.
Han er en glad og harmonisk dreng, lidt genert men det overvindes hurtigt :), og som sagt noget sensitiv, og eftertænksom.
Jeg er ret sikker på de gamle kammerater vil blive savnet, men de vil stadig have muligheden for at ses. Tænker også at han måske vil have godt af at komme ud af den her "trekløver"?
Efter mange overvejelser hælder vi til at flytte ham - hvad siger du ?
Venlig hilsen
Tullemor