Skifte børnehave? - 4 år, 11 mdr.

29. juni 2013

Kategori:
Alder:
4 år, 11 mdr.

Skifte børnehave? - 4 år, 11 mdr.

Kære Helen

Tak for dine gode svar. Nu kunne jeg godt bruge din mening omkring et evt. børnehaveskift for vores dreng. Han er snart 5, glad for sin børnehave, sine pædagoger og sine gode legekammerater der. Vi er på mange måder også glade for stedet, men der er også ting vi er mindre glade for - som en hård tone børnene imellem - som påvirker vores dreng der er sensitiv og tager tingene meget ind.. og han er med i et trekløver hvor de leger rigtig godt, men pt virker det desværre som om de to andre foretrækker hinanden for ham. Han er stadig "med", men skal de vælge er det ham der er "tredje hjul", og det bliver han selvfølgelig ked af.

Efter sommerferien skal de store børn i udflyttergruppe og altså både skifte pædagoger og sted. Vi tænker at nu når det hele brydes op, at det ...

Annonce

... vil være et godt tidspunkt at rykke ham til en ny børnehave, i vores lokalområde. Han vil her komme til at gå sammen med kommende skolekammerater, hvor der i den gamle ikke vil være nogen, der skal videre i samme skole. Grundet flytning går han i børnehave i vores gamle område forholdsvis langt væk. Vi har ikke boet det nye sted så længe så han kender ikke rigtig nogen børn her endnu.

Han er en glad og harmonisk dreng, lidt genert men det overvindes hurtigt :), og som sagt noget sensitiv, og eftertænksom.

Jeg er ret sikker på de gamle kammerater vil blive savnet, men de vil stadig have muligheden for at ses. Tænker også at han måske vil have godt af at komme ud af den her "trekløver"?

Efter mange overvejelser hælder vi til at flytte ham - hvad siger du ?

Venlig hilsen
Tullemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to