Brev:
Tilbagemelding på amning+ søvn, og stadig luft i maven
9. juni 2013
Alder:
3 mdr.
Tilbagemelding på amning+ søvn, og stadig luft i maven
Hej Helen
Så er jeg lige tilbage. Lidt tilbagemelding på amningen og søvn. Synes mælkemængden er ved at være som den skal, dog nogle dage er der mere end der skal, men ikke så meget skrig og skrål, men jeg kan stadig ikke få hende til at spise ret længe, det er de 3/5 min og er jeg heldig rammer vi 10 min, så hun sover om dagen stadig kun en lille time af gangen og jeg er oppe 4 gange om natten. Så ved ikke om der er andet jeg kan gøre?
Min sundhedsplejerske har anbefalet at jeg om eftermiddagen giver hende en flaske af grøn allomin, men lige pludselig vil hun ikke tage en flaske mere, så det kan vi ikke. Hun nåede aldrig at smage mme, for vi startede med en flaske med min mælk i og hun nægter at tage den. Nu har vi så holdt en pause uden at prøve og har i dag så prøvet flaske med kamillete i og den tog hun efter lidt tid, men det startede med brok.
Så er der et nyt spørgsmål ang. luft i maven, hun prutter en del dagen igennem, også om natten, men om natten vågner hun tit og ligger og okser og vrider sig og spænder i maven prutter og virker til at have ondt, når jeg masser maven eller kører benene rundt i cirkler eller lavet cykeløvelser så er hun stille men hvis jeg stopper gør det ondt igen. Det kan også hjælpe at ligge hende til at spise, men det kan komme igen bagefter. Det er blevet bedre da det startede (da hun var ca. 11/2 mdr) kunne hun vågne og skrige om natten, det sker næsten ikke mere. Dog står det på længe så kan hun godt begynde at klage sig højlydt. Der går over en uge imellem hver af hendes afføring. Vi har prøvet: kiropraktor, zoneterapi, mylicon dråber og biogaia dråber, men intet har haft den store virkning. Nu er hun jo 14 uger og jeg synes det burde gå væk snart, men hvad kan det skyldes og er der noget jeg kan gøre tænker du? Og burde det ikke være gået over nu?
Jeg har hørt nogle tale om at de synes det kan skyldes d-dråberne, skal jeg holde pause med dem? Men synes jo bare hun har brug for det og vil jo helst ikke undvære dem?
Med venlig hilsen
Stine