Brev:
Sut, sut, sut
3. juni 2013
Alder:
12 mdr.
Sut, sut, sut
Kære Helen.
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge sut eller ikke til min datter, har egentlig lyst til det for jeg kan se den beroliger hende og hun græder nærmest slet ikke når hun skal sove! Men ved ikke om det er en dårlig ide fordi hun nu er 1 år, men hun kan vel ikke blive helt sutte-narkoman, hvis vi kun bruger den når hun sover, evt, kun bruger den ved lurerne i barnevognen?
Hun har aldrig brugt sutten særligt meget, jeg har nok kun forsøgt halvhjertet. For 1½ måned siden startede hun i vuggestue og hun fik nogle sutter med, for tænkte at hvis det kunne trøste hende var det ok. Og nu lige pludselig har jeg opdaget at sutten bare sidder rigtig godt fast. Så har i weekenden brugt den til lurerne i barnevognen, hvor hun så bare lå roligt og faldt i søvn – hvor hun plejer at skrige en smule undervejs. Kom også til at bruge den i aftes og en gang i løbet af natten, fordi hun var urolig og det gjorde så at hun faldt roligt i søvn igen – må ellers ofte op med skrigende barn, trøste og tilbage i seng, nogle gange skriger hun nogen tid førend hun sover videre eller må ammes. Er også så småt begyndt at trappe en amning væk, så hun kun ammes når hun skal puttes og ikke længere sen aften, så i og med at den sidste amning også skal udfases indenfor en nær fremtid, vil vi måske kunne have god gavn af sutten.
Hilsen