Ked af børnehave

21. maj 2013

Kategori:
Alder:
3 år

Ked af børnehave

Kære Helen

Vores datter startede i børnehave 1. marts i år, da var hun 2,8 år. Det er en integreret institution, så hun har også gået der i vuggestue. Vi har ligeledes lillesøster i vuggestuen. Hun er nu 1,5 år.

Vores børnehave datter har haft meget svært ved at sige farvel, og jeg synes kun det går mere og mere ned af bakke. Det er efterhånden så svært at jeg ligger søvnløs om natten over det. Det er bare SÅ synd for hende. Jeg synes jeg har prøvet at sige farvel som du tidligere har skrevet, men vi kan ikke få noget til at fungere. Jeg har talt med pædagogerne om det af flere omgange. Hun har en pige hun leger med, som hun også har gået i vuggestue med. De har det godt sammen, men hvis hun ikke er der, eller er kommet tidlig hjem, så er vores datter meget alene og går rastløs rundt. Jeg har spurgt pædagogerne om de ikke kan hjælpe vores pige til at få kontakt til nogle af pigerne på ...

Annonce

... nabostuen så hun ikke er så sårbar. Vi har også lavet en legeaftale med en af pigerne for at hjælpe vores datter. Jeg synes ikke pædagogerne gør særlig meget, synes de har været ret passive, så nu har jeg i dag bedt om en samtale med dem.

Da jeg hentede vores dejlige pige i dag kom hun hulkende imod mig da hun så mig. Det er så grelt, og det gør så knusende ondt i min mave.

Vores datter vil meget gerne være ved lillesøster i vuggestuen, og på vuggestuens legeplads. Det er så tydeligt at hun der føler sig godt tilpas.

Jeg overvejer om vi skal flytte hende til en helt anden børnehave. Vores datter er god social, yderst omsorgsfuld. Normalt meget glad og udadvendt. Hun fortæller mig at det er svært at gå i børnehave, men kan ikke fortælle videre hvorfor. Hun har ondt i maven, og spørger hver morgen til om det er weekend i dag...

Det gør bare så ondt....

Hvad tænker du?

Med venlig hilsen
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.