Brev:
Ked af børnehave
21. maj 2013
Alder:
3 år
Ked af børnehave
Kære Helen
Vores datter startede i børnehave 1. marts i år, da var hun 2,8 år. Det er en integreret institution, så hun har også gået der i vuggestue. Vi har ligeledes lillesøster i vuggestuen. Hun er nu 1,5 år.
Vores børnehave datter har haft meget svært ved at sige farvel, og jeg synes kun det går mere og mere ned af bakke. Det er efterhånden så svært at jeg ligger søvnløs om natten over det. Det er bare SÅ synd for hende. Jeg synes jeg har prøvet at sige farvel som du tidligere har skrevet, men vi kan ikke få noget til at fungere. Jeg har talt med pædagogerne om det af flere omgange. Hun har en pige hun leger med, som hun også har gået i vuggestue med. De har det godt sammen, men hvis hun ikke er der, eller er kommet tidlig hjem, så er vores datter meget alene og går rastløs rundt. Jeg har spurgt pædagogerne om de ikke kan hjælpe vores pige til at få kontakt til nogle af pigerne på nabostuen så hun ikke er så sårbar. Vi har også lavet en legeaftale med en af pigerne for at hjælpe vores datter. Jeg synes ikke pædagogerne gør særlig meget, synes de har været ret passive, så nu har jeg i dag bedt om en samtale med dem.
Da jeg hentede vores dejlige pige i dag kom hun hulkende imod mig da hun så mig. Det er så grelt, og det gør så knusende ondt i min mave.
Vores datter vil meget gerne være ved lillesøster i vuggestuen, og på vuggestuens legeplads. Det er så tydeligt at hun der føler sig godt tilpas.
Jeg overvejer om vi skal flytte hende til en helt anden børnehave. Vores datter er god social, yderst omsorgsfuld. Normalt meget glad og udadvendt. Hun fortæller mig at det er svært at gå i børnehave, men kan ikke fortælle videre hvorfor. Hun har ondt i maven, og spørger hver morgen til om det er weekend i dag...
Det gør bare så ondt....
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Helene