Baby evigt utilfreds

17. april 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Baby evigt utilfreds

Hej Helen,

Vores baby på 11 uger har alle dage været en utilfreds lille dame. Hun blev født 40+4, vejede 3880 gram og var 53 cm lang. Hun fik calmette-vaccinen og vi kom hjem efter 2 døgn.

Hun har altid døjet meget med maven, så jeg gik til en kiropraktor, der opdagede i skævhed i nakken. Dette går hun stadig til behandling for. Derudover tog jeg hende med til en kraniosakralterapeut, som fandt, at der var nogle nervebaner ned til maven, der var i klemme. Hun går også stadig i behandling her og jeg synes, jeg kan mærke en bedring ved begge ting. Hun er blevet lidt mere bevidst og jeg får øjenkontakt med hende engang imellem, men ikke så tit.

Men men men, hun er stadig en skrigeballon! Hun skriger hele tiden, vil absolut ikke ligge selv, hader sit legetæppe og sin skråstol, vil ikke ligge hverken på maven eller på ryggen, gider kun sidde hos os i kort tid, bliver sur og skriger så snart, tingene ikke lige går efter hendes hoved. Hun laver flitsbue og vil allerhelst, at vi går med hende rundt i huset. Jeg ved jo ikke, hvad hun vil (det gør hun sikkert heller ikke selv), men jeg er ved at være slidt ned af al den skrigeri. Hun kan godt tage 3 timer i barnevognen om formiddagen og her prøver jeg også at slappe af.

Samtidig med det, har jeg haft hendes søster hjemme fra dagpleje siden nytår. Hun har kun været af sted ganske få dage, fordi hun rager sygdom til sig hele tiden. Det er så hårdt at stå med en baby, der kræver én mere end sædvanligt og en 2½ årig, ...

Annonce

... der er syg. Jeg bliver også selv syg i mange af tilfældene.

Vores farmand er væk fra 7:00 til 17:30 hver dag og ofte skal han også noget om aftenen og i weekenderne. Han er meget obs på, om jeg får lavet noget praktisk herhjemme, men jeg synes, det er svært at overskue med en velcrobaby, der skriger konstant. Han er nogenlunde aktiv herhjemme, men lever sit liv med bestyrelsesmøder, sport og venneaftener med øl og whiskey. Han tager sig meget af den store pige, når han er hjemme. Han er som regel hjemme i hverdagene, men lægger sig ind til vores store pige, når hun skal sove, og tilbringer hele aftenen der.

Vores baby bliver ammet 100%. Det er langt fra hver dag, hun kommer af med noget og jeg fornemmer, at det tit er maven, den er gal med. Lige i øjeblikket er vi begge forkølede - jeg med feber - så overskuddet ligger på et meget lille sted.

Storesøster vågner hver nat og vil ind til os. Det stresser mig, for de to piger vækker hinanden og holder mig vågen, fordi jeg ligger og venter på det, så jeg kan fare op og tysse på dem. Baby sover det halve af natten og bøvler den resterende del. Jeg kan godt være oppe med hende 2 timer i streg og ellers bøvler hun og skriger. Når hun vågner om morgenen eller fra lur, skriger hun altid helt vildt. Jeg har aldrig taget hende op, hvor hun var smilende og glad.

Jeg er så træt og magter ikke mere. Hvad kan jeg gøre for at få min baby ud af sin indelukkede skal? Kan hun fejle noget?

Med venlig hilsen
en træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder