Brev:
Baby evigt utilfreds
17. april 2013
Alder:
2 mdr.
Baby evigt utilfreds
Hej Helen,
Vores baby på 11 uger har alle dage været en utilfreds lille dame. Hun blev født 40+4, vejede 3880 gram og var 53 cm lang. Hun fik calmette-vaccinen og vi kom hjem efter 2 døgn.
Hun har altid døjet meget med maven, så jeg gik til en kiropraktor, der opdagede i skævhed i nakken. Dette går hun stadig til behandling for. Derudover tog jeg hende med til en kraniosakralterapeut, som fandt, at der var nogle nervebaner ned til maven, der var i klemme. Hun går også stadig i behandling her og jeg synes, jeg kan mærke en bedring ved begge ting. Hun er blevet lidt mere bevidst og jeg får øjenkontakt med hende engang imellem, men ikke så tit.
Men men men, hun er stadig en skrigeballon! Hun skriger hele tiden, vil absolut ikke ligge selv, hader sit legetæppe og sin skråstol, vil ikke ligge hverken på maven eller på ryggen, gider kun sidde hos os i kort tid, bliver sur og skriger så snart, tingene ikke lige går efter hendes hoved. Hun laver flitsbue og vil allerhelst, at vi går med hende rundt i huset. Jeg ved jo ikke, hvad hun vil (det gør hun sikkert heller ikke selv), men jeg er ved at være slidt ned af al den skrigeri. Hun kan godt tage 3 timer i barnevognen om formiddagen og her prøver jeg også at slappe af.
Samtidig med det, har jeg haft hendes søster hjemme fra dagpleje siden nytår. Hun har kun været af sted ganske få dage, fordi hun rager sygdom til sig hele tiden. Det er så hårdt at stå med en baby, der kræver én mere end sædvanligt og en 2½ årig, der er syg. Jeg bliver også selv syg i mange af tilfældene.
Vores farmand er væk fra 7:00 til 17:30 hver dag og ofte skal han også noget om aftenen og i weekenderne. Han er meget obs på, om jeg får lavet noget praktisk herhjemme, men jeg synes, det er svært at overskue med en velcrobaby, der skriger konstant. Han er nogenlunde aktiv herhjemme, men lever sit liv med bestyrelsesmøder, sport og venneaftener med øl og whiskey. Han tager sig meget af den store pige, når han er hjemme. Han er som regel hjemme i hverdagene, men lægger sig ind til vores store pige, når hun skal sove, og tilbringer hele aftenen der.
Vores baby bliver ammet 100%. Det er langt fra hver dag, hun kommer af med noget og jeg fornemmer, at det tit er maven, den er gal med. Lige i øjeblikket er vi begge forkølede - jeg med feber - så overskuddet ligger på et meget lille sted.
Storesøster vågner hver nat og vil ind til os. Det stresser mig, for de to piger vækker hinanden og holder mig vågen, fordi jeg ligger og venter på det, så jeg kan fare op og tysse på dem. Baby sover det halve af natten og bøvler den resterende del. Jeg kan godt være oppe med hende 2 timer i streg og ellers bøvler hun og skriger. Når hun vågner om morgenen eller fra lur, skriger hun altid helt vildt. Jeg har aldrig taget hende op, hvor hun var smilende og glad.
Jeg er så træt og magter ikke mere. Hvad kan jeg gøre for at få min baby ud af sin indelukkede skal? Kan hun fejle noget?
Med venlig hilsen
en træt mor