Brev:
Svært at komme i dagpleje
10. april 2013
Alder:
20 mdr.
Svært at komme i dagpleje
Hej Helen!
Jeg skriver til dig vedrørende min søn, der startede i privat dagpleje først i januar. Hun er den bedste dagplejer, man overhovedet kan forestille sig:-) Kærlig, omsorgsfuld, opmærksom osv, samtidig passer hun "kun" tre børn i alt og der er ingen gæstebørn. Hun har også passet et af vores andre børn, så vi kender hende rigtig godt. Så langt så godt!
Min søn fik en lidt uheldig start, da dagplejeren fik influenza og var sygemeldt i halvanden uge (lige midt i hans indkøringsperiode...), - derfor blev det lidt lige på og hårdt, men det gik egentlig ok alligevel. Efterfølgende har dagplejeren haft en omgang influenza igen og vi har holdt både vinterferie og påskeferie.... Samtidig har jeg valgt at gå ned i arbejdstid, så vores dreng har typisk en til to hverdage fri om ugen. Han bliver typisk afleveret ved 8-9 tiden og hentet kl.14. Undtagelsesvis er han der lidt længere. Dvs en typisk uge er han der ca 15-17 timer.
Min dreng er en meget glad og livlig dreng. Han kan ikke sidde stille. Når vi er ude løber han rundt og har slet ikke lyst til at holde i hånden, - han vil selv løbe rundt og opleve. Han snakker meget og synger gerne det meste af tiden. Han kan flere ord og lige for øjeblikket kommer der mange nye til.
Det der bekymrer mig er, at han i dagplejen er meget stille. Når min mand eller jeg skal aflevere hager han sig fast til os og kigger i modsat retning af dagplejeren. En periode græd han ganske lidt, når vi gik, det gør han for det meste ikke mere, men han viser tydeligt, at han ikke har lyst til at blive der selv. Dagplejeren fortæller han er en meget stille dreng, der stort set intet siger, hvilket står i direkte modsætning til den dreng vi kender ham som... Det skal nævnes at han sover og spiser godt både i dagplejen og hjemme. Ligeså snart jeg henter ham i dagplejen er han klar til at komme med hjem. Han siger intet før vi er ude af dagplejerens dør, så snakker han igen som et vandfald og slipper sit tag i mig....
Hvad tænker du om situationen her tre måneder efter han er startet? Gør jeg ham en bjørnetjeneste ved at give ham så mange fridage som jeg gør eller? Hvad kan vi gøre, for at han skal blive med tryg ved dagplejeren?
Med venlig hilsen
MTF