Brev:
Bider negle - 3 år, 8 mdr.
13. marts 2013
Alder:
3 år, 8 mdr.
Bider negle - 3 år, 8 mdr.
Hej Helen
Vores mellemste datter på 3,8 år bider negle - rigtig meget. Hun bider både i neglene og huden omkring, så hendes fingre er helt flossede og tit bløder de, fordi hun bider hul.
Det har stået på i et lille års tid og vi har prøvet forskellige ting for at stoppe det! Egentlig tror jeg det startede, da hun blev storesøster.
Vi har prøvet at italesætte det overfor hende, f.eks ved roligt at sige: tag fingeren ud af munden. Eller: stop med at bid fingeren. Eller: du bliver ked af det når det bløder.
Vi har prøvet at aflede ved at få hende til at klappe i hænderne, hver gang fingerne røg i munden.
Vi har smurt fingre med Go' negl. Det spiste hun bare.
Vi har også prøvet at tage fingeren ud af munden på hende uden at sige noget.
Men ingenting har kunnet stoppe negle bideriet. Der er nok gået for lang tid, så nu er det blevet en indgroet vane for hende. Det sker pr automatik. Typisk når hun sidder og slapper af, spiller IPad, ser tv, laver puslespil osv.
Har du et godt råd?
Kærlig hilsen
Lotte