Brev:
Falde i søvn selv, start på skemad og sidde op i barnevogn
21. februar 2013
Alder:
3 mdr.
Falde i søvn selv, start på skemad og sidde op i barnevogn
Kære Helen
Tusind tak for en god brevkasse. Jeg har kunne finde svar på mange spørgsmål ved at se på dine svar til andre:)
Jeg har et par spørgsmål angående det at falde i søvn selv som jeg øver med Frida, der bliver 4 mdr den 5 marts.
Falde i søvn selv
Frida har været vant til at falde i søvn i vores arme eller ved brystet. Nu har vi øvet så hun når hun lukker øjene kan lægges (før skulle hun falde i tung søvn i vores arme før hun kunne lægges). Jeg kan også lægge hende og synge for hende og med en hånd på hende få hende til at falde i søvn i vuggen (når hun har vist tegn på træthed). Men her kommer mit spørgsmål, hvis hun falder i søvn på denne måde og ikke ved brystet, vågner hun op kort efter, lægges til brystet og efter et par suttebevægelser falder hun i dyb søvn og kan lægges igen. Er det fordi hun kun kan falde i søvn ved brystet? Hun kan jo ikke være sulten, da hun næsten ikke får noget mælk.
Opstart på grød
Jeg vil gerne når hun bliver fire mdr begynde at øve grød. Jeg tror der er et behov da hun er gået fra at kunne sove 7/8 timer i træk til alene at sove fire timer i træk. Derudover virker hun meget interesseret og synes det ser meget sjovt ud når jeg spiser. Jeg har hørt at maven kan blive påvirket når man starter på ske mad og man derfor skal starte langsomt op, men kan man også give laktulose forebyggende i den periode eller hvad anbefaler du?
Sidde op i barnevogn
Min datter bliver rasende hvis hun bliver lagt i barnevognen når hun ikke skal sove. Derfor er mine ture ud meget afhængige af hvornår hun skal sove, hvilket også er ok, da jeg jo har god tid på barsel:) men hvornår må man støtte hende til at sidde lidt op i barnevognen? Hun kan selvfølgelig ikke sidde selv endnu, men holder hovedet selv og kan komme op fra ryggen til siddende stilling selv.
På forhånd mange tak
Mia