Falde i søvn selv, start på skemad og sidde op i barnevogn

21. februar 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Falde i søvn selv, start på skemad og sidde op i barnevogn

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Jeg har kunne finde svar på mange spørgsmål ved at se på dine svar til andre:)

Jeg har et par spørgsmål angående det at falde i søvn selv som jeg øver med Frida, der bliver 4 mdr den 5 marts.

Falde i søvn selv
Frida har været vant til at falde i søvn i vores arme eller ved brystet. Nu har vi øvet så hun når hun lukker øjene kan lægges (før skulle hun falde i tung søvn i vores arme før hun kunne lægges). Jeg kan også lægge hende og synge for hende og med en hånd på hende få hende til at falde i søvn i vuggen (når hun har vist tegn på træthed). Men her kommer mit spørgsmål, hvis hun falder i søvn på denne måde og ikke ved brystet, vågner hun op kort efter, lægges til brystet og efter et par suttebevægelser falder hun i dyb søvn og kan lægges igen. Er det fordi hun kun kan falde i søvn ved brystet? Hun kan jo ikke være sulten, da hun næsten ikke får noget ...

Annonce

... mælk.

Opstart på grød
Jeg vil gerne når hun bliver fire mdr begynde at øve grød. Jeg tror der er et behov da hun er gået fra at kunne sove 7/8 timer i træk til alene at sove fire timer i træk. Derudover virker hun meget interesseret og synes det ser meget sjovt ud når jeg spiser. Jeg har hørt at maven kan blive påvirket når man starter på ske mad og man derfor skal starte langsomt op, men kan man også give laktulose forebyggende i den periode eller hvad anbefaler du?

Sidde op i barnevogn
Min datter bliver rasende hvis hun bliver lagt i barnevognen når hun ikke skal sove. Derfor er mine ture ud meget afhængige af hvornår hun skal sove, hvilket også er ok, da jeg jo har god tid på barsel:) men hvornår må man støtte hende til at sidde lidt op i barnevognen? Hun kan selvfølgelig ikke sidde selv endnu, men holder hovedet selv og kan komme op fra ryggen til siddende stilling selv.

På forhånd mange tak

Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder