Småproblemer

20. februar 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Småproblemer

Hej Helen.

Tusind tak for dit lange gode svar, det var bare rigtig rart. Og havde slet ikke regnet med at få svar så hurtigt og dybdegående. Mange tak...

Man kan jo på nogle punkter tro man er den eneste i verden med lige akkurat det/de problmer.

Jeg vil stadig godt ændre hendes rytme, men som jeg nævnte så er jeg epilepsi patient, og føler jeg skal bruge lidt mere overskud til at kunne ændre på hendes søvnvaner nu, end hvad jeg har pt. Hun brokker sig trods alt ikke om aftenen, og er rimelig hurtig til at falde i søvn. Men når jeg har været på Rigshospitalet igen og få testet mine tal og jeg er ovenpå igen efter sygdom, så vil jeg begynde at sætte uret til at stå før op med hende. Step by step...

Mht amningen prøver jeg stadig at amme hende jævnligt. Men nu er det blevet forkortet lidt til at jeg ammer hende kort om formiddagen inden luren, og så om aftenen inden hun skal sove. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, for der er tydeligvist snart ikke mere mælk og der går længere tid før det løber til, trods jeg prøver de 4 gange dagligt.

Siden sidst er der faktisk sket en del med hende. Hun er begyndt ...

Annonce

... at spise den mad vi spiser også til aften, dog med lidt grød engang imellem :) Og så er hun blevet hooked på rugbrød med ost, og er begyndt at kunne drikke ordenligt af hendes tud-kop. Det fungerede faktisk også med majsvælling om aftenen i knap en uge, men det har hun ikke gidet de sidste par dage. Men måske fordi hun er blevet lidt snottet og har svært ved at suge af den ordenligt?

Lige pt får hun heller ikke mere end 1/2 dl sødmælk om dagen, men hun gider jo ikke erstatning. Dog er hun blevet rigtig glad for blåbær, kogte æblestykker med vanilie, appelsin, og faktisk meget af den mad vi spiser. Altså virker hun mere interesseret i andet mad nu og det er bare så dejligt.

Men hun er en langsom spiser, og nyder vist sin mad - hver eneste bid! Ha ha! Men hvor er det bare en fantastisk følelse når hun endelig åbner munden og faktisk ønsker maden! Så bliver vi så glade!

Jeg har allerede ønsket mig dine bøger! De er gode og nemme 'at gå til' - håber at du fortsat her vil prøve at følge Josephines og hendes udvikling mhp de småproblemer jeg har beskrevet.

Rigtig god dag :)

Med taknemmelige hilsner,
A & C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet