Brev:
Småproblemer
20. februar 2013
Alder:
7 mdr.
Småproblemer
Hej Helen.
Tusind tak for dit lange gode svar, det var bare rigtig rart. Og havde slet ikke regnet med at få svar så hurtigt og dybdegående. Mange tak...
Man kan jo på nogle punkter tro man er den eneste i verden med lige akkurat det/de problmer.
Jeg vil stadig godt ændre hendes rytme, men som jeg nævnte så er jeg epilepsi patient, og føler jeg skal bruge lidt mere overskud til at kunne ændre på hendes søvnvaner nu, end hvad jeg har pt. Hun brokker sig trods alt ikke om aftenen, og er rimelig hurtig til at falde i søvn. Men når jeg har været på Rigshospitalet igen og få testet mine tal og jeg er ovenpå igen efter sygdom, så vil jeg begynde at sætte uret til at stå før op med hende. Step by step...
Mht amningen prøver jeg stadig at amme hende jævnligt. Men nu er det blevet forkortet lidt til at jeg ammer hende kort om formiddagen inden luren, og så om aftenen inden hun skal sove. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, for der er tydeligvist snart ikke mere mælk og der går længere tid før det løber til, trods jeg prøver de 4 gange dagligt.
Siden sidst er der faktisk sket en del med hende. Hun er begyndt at spise den mad vi spiser også til aften, dog med lidt grød engang imellem :) Og så er hun blevet hooked på rugbrød med ost, og er begyndt at kunne drikke ordenligt af hendes tud-kop. Det fungerede faktisk også med majsvælling om aftenen i knap en uge, men det har hun ikke gidet de sidste par dage. Men måske fordi hun er blevet lidt snottet og har svært ved at suge af den ordenligt?
Lige pt får hun heller ikke mere end 1/2 dl sødmælk om dagen, men hun gider jo ikke erstatning. Dog er hun blevet rigtig glad for blåbær, kogte æblestykker med vanilie, appelsin, og faktisk meget af den mad vi spiser. Altså virker hun mere interesseret i andet mad nu og det er bare så dejligt.
Men hun er en langsom spiser, og nyder vist sin mad - hver eneste bid! Ha ha! Men hvor er det bare en fantastisk følelse når hun endelig åbner munden og faktisk ønsker maden! Så bliver vi så glade!
Jeg har allerede ønsket mig dine bøger! De er gode og nemme 'at gå til' - håber at du fortsat her vil prøve at følge Josephines og hendes udvikling mhp de småproblemer jeg har beskrevet.
Rigtig god dag :)
Med taknemmelige hilsner,
A & C