Tandbørstning og skæren tænder

24. januar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Tandbørstning og skæren tænder

Kære Helen.

Lige 2 spørgsmål mere i rækken ;-)

Vores datter er begyndt at skære tænder - hun har jo kun 4 - 2 oppe og 2 nede... Men alligevel formår hun at skære dem mod hinanden, så det næsten lyder som om de finder på at smuldre... Det er kun kortvarigt - og de sidste par dage, men det lyder bare ikke rart...

Er der mon noget vi kan/bør gøre...!?

Og det andet er tandbørstningen... Som vi rigtig gerne vil klare uden at holde hende fast...! MEN - nogle dage får vi ok lov - og andre dage gider hun ikke... Ofte bider hun i tandbørsten - men ...

Annonce

... det er mere, når hun bliver ked af det/protesterer med skrig og drejer hovedet, at vi bliver i tvivl om, hvad der er smartest...

Hun skal jo ha' børstet sine tænder ordentligt - men vi har hele tiden tænkt, at det her i starten er fint, at hun bare vænner sig til tandbørsten og bliver tryg ved den... Men min sundhedsplejerske siger, at det er mere synd for hende, at ende med huller i tænderne end at vi holder hende kortvarigt og "tvinger" hende...

Hvad er din erfaring...!? Og hvordan anbefaler du, at vi griber det an...!?

Med venlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor