Brev:
Tandbørstning og skæren tænder
24. januar 2013
Alder:
9 mdr.
Tandbørstning og skæren tænder
Kære Helen.
Lige 2 spørgsmål mere i rækken ;-)
Vores datter er begyndt at skære tænder - hun har jo kun 4 - 2 oppe og 2 nede... Men alligevel formår hun at skære dem mod hinanden, så det næsten lyder som om de finder på at smuldre... Det er kun kortvarigt - og de sidste par dage, men det lyder bare ikke rart...
Er der mon noget vi kan/bør gøre...!?
Og det andet er tandbørstningen... Som vi rigtig gerne vil klare uden at holde hende fast...! MEN - nogle dage får vi ok lov - og andre dage gider hun ikke... Ofte bider hun i tandbørsten - men det er mere, når hun bliver ked af det/protesterer med skrig og drejer hovedet, at vi bliver i tvivl om, hvad der er smartest...
Hun skal jo ha' børstet sine tænder ordentligt - men vi har hele tiden tænkt, at det her i starten er fint, at hun bare vænner sig til tandbørsten og bliver tryg ved den... Men min sundhedsplejerske siger, at det er mere synd for hende, at ende med huller i tænderne end at vi holder hende kortvarigt og "tvinger" hende...
Hvad er din erfaring...!? Og hvordan anbefaler du, at vi griber det an...!?
Med venlig hilsen
Malene