Brev:
På arbejde, natteuro, mælk nok?
24. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
På arbejde, natteuro, mælk nok?
Hej Helen!
Tak for dine svar til mine 2 sidste breve. "Får han mælk nok" og "Dagpleje og søvn"
Dejligt at høre at du også synes det var ok, hvis han bare sov i hendes vogn, når de allerede går tur 9.15, hvor han plejer at komme ud at sove. Var noget frustreret over at han måske ikke fik formiddags lur og bare vil blive pylret og tvær, da dagplejeren sagde at hun går hver dag.
Men når jeg begynder på arbejde skal vi jo op kl. 5.45 :-( så er han jo også træt ved 7.30-8 tiden tror jeg. Men har jo fulgt din bog med at sove ved 9.30 tiden.
1) Lige ét spørgsmål til det! han skal starte i dagpleje d. 5 nov. en måned før jeg skal starte på arbejde :-) Han bliver 11 mdr. den 30 nov. Skal vi nu inden start stå op kl 6 om morgen, så han vender sig til det eller kan vi snue til kl 7 som vi plejer. Mor er nemlig meget træt da han vågner 2-4 gange om natten og af og til er han vågen 1½-2½ time. :-( :-( skrækkeligt.
2) Det får mig til andet spørgsmål!
Ved at han er i seperationsfasen og at han oplever en masse indtryk. Jeg gør alt hvad du foreslår med at putte, nusse, aee. Intet hjælper. Han møvre rundt som en vild, sætter sig op vælter ned kravler op i væggen med hovedet i flere timer.
Jeg prøver så vidt muligt at putte dynen over og give sutten uden for meget snak og tænden lys, men efter 3/4 til 1 time prøver jeg at få lidt kontakt, så flejner han og det kan han også godt finde på inden. Kan bare ikke give ham ro, har prøvet at ligge ham på maven, en hånd under maven og en på ryggen der aer. Det kan give ro 10 min. så starter showet igen. Jeg har efterhånden svært ved at hænge sammen og han har aldrig været god til at sove, så har ikke fået så meget søvn i laaang tid. så stress på her inden arbejds start:-)
Min mand skåner jeg lidt, da han møder kl 5-5.30 om morgen, men er indforstået med at når jeg starter på arbejde er det os begge om natten :-)
Vores søn starter med at blive puttet i sin seng på sit eget værelse, når han så vågner første gang hvis det er ved 23-24 tiden, så går jeg ind og giver sutten, nogle gange kommer han med ind med det samme. ellers kommer han med ind næste gang han vågner ved 1-2 tiden.
3) så kommer 3 spørgsmål:-)
Har lige fået svar på om han får mælk nok og det mener du og du skrev at hvis han ammes 2 gange så er det fint.
MEN nu afviser han helt brystet om eftermiddagen og om aftenen. Har jo også fået flaske i 3-4 mdr om aftenen, men har altid suttet lidt ved mig også. Men ikke mere. så han får kun bryst om natten, men jeg tror ikke der kommer ret meget, for han roder rundt ved brystet og prøver selv at malke med hånden:-) bliver lettere irriteret og kan ikke falde hen ved amningen som for en måned siden. Er det nok bare med den sutteflaske om aftenen så?? han får jo lidt i hans grød og oste osv. som skrevet i det tidligere brev.
Skal lige siges at i nat da han var vågen fra kl. 1 -3.45 prøvede jeg for første gange efter flere amninger at lave 150 ml. i flaske. han sluprede de 130 ml. i sig og sov 3 min efter. Vil det sige at han er sulten og jeg egentlig skal til at lave flaske om natten nu :-(.
Til sidst! Han er meget kold om natten, han har flere måneder sovet med uld body og alm. bomulds nattøj. Har overvejet uldnattøj også, men synes bare at det er meget uld oven på hinanden selv om jeg ved at det regulerer.
Håber du har flere guldkorn til mig:-)
Med venlig hilsen
Mor