Brev:
Opstart i dagpleje
21. september 2012
Alder:
12 mdr.
Opstart i dagpleje
Kære Helen,
Nu vil jeg være på forkant mht vores datters opstart i dagpleje, nogle måneder fremme, eller nærmere bestemt ved nytårstid. Til den tid er hun nemlig lige omkring 16 måneder. Jeg har her på siden læst, flere gange, at det er i den alder barnet normalt begynder at forstå at vi kan gå fra hende, uden helt at forsvinde. Det tænker jeg jo derfor, umiddelbart, må være et godt tidspunkt at begynde at være væk fra hende på.
Er der noget i den forbindelse vi skal forberede os på?
Jeg tager hende dagligt med ud, enten på gåtur, bibliotek hvor der ofte er andre børn, i legestue eller til babysalmesang, og hun er meget nysgerrig og kontaktsøgendr overfor de andre børn- så det er dejligt! Hun går, løber, danser, drejer om sig selv, sætter sin egen kop og tallerken på bordet, hjælper med at tømme opvaskemaskine og vil i det hele taget gerne gøre alt det vi voksne gør. Hun er lige fyldt et år og er bare igang hele tiden. Sidder ikke stille for fem flade øre... Desværre også om natten, hvor vi endnu ikke har oplevet at hun har sovet igennem :-( Men det håber vi kommer, måske når hun skal til at sove kun en lur om dagen.
Men altså, er der noget ved hendes udvikling der i 16 måneders alderen, i forhold til at begynde i dagpleje, som vi kan forberede os på?
På forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Mor til en lille vims