Brev:
Bøvse
3. september 2012
Alder:
5 mdr.
Bøvse
Kære Helen!
Mange tak for dit sidste svar. Hermed et spørgsmål om at bøvse...
Når vores datter spiser flaske i løbet af dagen, sørger vi altid for at bøvse hende af, og det lykkes som regel. Vi har aldrig gjort det, når hun spiser om natten, og umiddelbart virker det ikke til at give problemer. Når hun får sin godnat flaske om aftenen, har vi brugt en del krudt på at bøvse. Det resulterer dog ofte i, at hun når at blive enten meget ked af det eller at vågne helt op og ligge og sprælle aktivt i sengen, når hun så lægges. Og det er lidt ærgerligt, da hun nogle gange næsten er faldet i søvn, mens hun spiser.
Vi har snakket om, hvornår eventuelt natteuro kan skyldes en manglende bøvs - hvis vi lader være at bøvse af efter godnat flasken. Vil det komme i løbet af den første times tid, eller kan uro midt på natten skyldes en manglende bøvs flere timer før?
Med venlig hilsen
en mor