Flaskebarn 13 uger, græder

1. september 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Flaskebarn 13 uger, græder

Hej Helen

Tak for dine gode svar. Jeg har dog brug for lidt mere hjælp :-)

Først et, ja måske underligt spørgsmål, men hvordan ved man om ens barn har slimet afføring? ( Jeg er førstegangsmor, så jeg ved dårligt nok hvordan alm. skal se ud)

Vores lille dreng er tit ret ked af det, især sidst på dagen. Han får nogle grædeturer som er helt skrækkelige, både for ham og os. Jeg føler mig helt magtesløs og som dårlig mor, for jeg har ikke læst alle mulige bøger inden han kom til verden. Jeg tænkte at det måtte vi tage som det kom, men nu føler jeg at det er mig, for jeg tror måske ikke at han får nok søvn? Han kommer i seng sammen m os, dvs. omkring kl 23.00. Så sover han til v 6 tiden om morgen, måske får han sutten et par gange. Så får han en flaske og så snakker vi lidt, skifter ble og han ligger lidt under sit legetæppe. Efter en times tid eller 5 kvarter, kan ...

Annonce

... jeg ligge ham direkte i barnevognen og han sover mellem 2-3 timer. Men så sover han faktisk ikke flere "lange lure"før han kommer i seng om aften. Måske 20-30 minutter 2-3 gange, men ikke noget fast.

Hans spisetider er ret faste med 4 timers mellemrum, så det kører godt og det vil jeg helst ikke lave om på. Altså jeg mener, han sjatspiser ikke.

Kan det være søvn, der gør ham så ked af det om aften og ret pjevset om dagen. Der skal ikke meget til før han bliver ked af det og græder.

Han får NAN HA fordi der er lidt allergi i min familie, men jeg vil prøve HIPP, for han græder også meget når han får mad og hans mave rumler ved hvert måltid. Hans afføring er mørkegrønt med en lille smule gult i. Han prutter meget og de lugter ret kraftigt... Nogle gange tror folk det er min mand og ikke den lille :-)
Lægen siger at han ikke har hård mave.

Kan du give lidt råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland