Brev:
Flaskebarn 13 uger, græder
1. september 2012
Alder:
3 mdr.
Flaskebarn 13 uger, græder
Hej Helen
Tak for dine gode svar. Jeg har dog brug for lidt mere hjælp :-)
Først et, ja måske underligt spørgsmål, men hvordan ved man om ens barn har slimet afføring? ( Jeg er førstegangsmor, så jeg ved dårligt nok hvordan alm. skal se ud)
Vores lille dreng er tit ret ked af det, især sidst på dagen. Han får nogle grædeturer som er helt skrækkelige, både for ham og os. Jeg føler mig helt magtesløs og som dårlig mor, for jeg har ikke læst alle mulige bøger inden han kom til verden. Jeg tænkte at det måtte vi tage som det kom, men nu føler jeg at det er mig, for jeg tror måske ikke at han får nok søvn? Han kommer i seng sammen m os, dvs. omkring kl 23.00. Så sover han til v 6 tiden om morgen, måske får han sutten et par gange. Så får han en flaske og så snakker vi lidt, skifter ble og han ligger lidt under sit legetæppe. Efter en times tid eller 5 kvarter, kan jeg ligge ham direkte i barnevognen og han sover mellem 2-3 timer. Men så sover han faktisk ikke flere "lange lure"før han kommer i seng om aften. Måske 20-30 minutter 2-3 gange, men ikke noget fast.
Hans spisetider er ret faste med 4 timers mellemrum, så det kører godt og det vil jeg helst ikke lave om på. Altså jeg mener, han sjatspiser ikke.
Kan det være søvn, der gør ham så ked af det om aften og ret pjevset om dagen. Der skal ikke meget til før han bliver ked af det og græder.
Han får NAN HA fordi der er lidt allergi i min familie, men jeg vil prøve HIPP, for han græder også meget når han får mad og hans mave rumler ved hvert måltid. Hans afføring er mørkegrønt med en lille smule gult i. Han prutter meget og de lugter ret kraftigt... Nogle gange tror folk det er min mand og ikke den lille :-)
Lægen siger at han ikke har hård mave.
Kan du give lidt råd?