Gammelt legetøj

30. august 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Gammelt legetøj

Hej Helen!

Jeg skriver lige til dig, da jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal hånterer gammelt legetøj.

Jeg har lige været i kasser og pakke masser af legetøj ud fra min ældste søn. Han bliver snart 9 år, så han er fra 2003.

Det er jo baby legetøj han havde da han var lille og nu vil jeg jo gerne bruge det til min lille søn på 9 måneder:-)

Alt hvad der var af bamser og bideringe var faktisk blevet jordslået af at stå på loftet, så det smed jeg ud.

Men der er en masse baby/børne bøger
Og så er der alverdens plastic legesager
Fisher Price bondegård med dyr, en kørende traktor med dyr, en legetelefon med trykknapper, der er lidt pletter på snoren til røret.
Andre plastic legesager som en ...

Annonce

... larve man trykker på og så kører den hen af gulvet, en snurretop med gummi dutter på OSV.

Hvad gør jeg lige der? Ved godt at alle de små plastic ting kan jeg vaske i vaskemaskine, men de store ting både med og uden batterier kan jeg jo kun overflade vaske. Kan vel ikke lægge dem i noget da det måske bliver siddende i revner og sprækker.

Min søn putter alt i munden og dermed vil han også sutte på de store ting. NYT og Spændende.

Og så er da jo alt det her med ftalater osv. legetøj købt før 2007. Hormonforstyrrende.
Jeg kan da ikke smide alt det kram legetøj ud vi har gemt.

At der så gik så mange år imellem de to, bestemmer man jo ikke helt selv:-)

Håber du har nogle råd:-)

Mange hilsener fra Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene