Brev:
Gammelt legetøj
30. august 2012
Alder:
9 mdr.
Gammelt legetøj
Hej Helen!
Jeg skriver lige til dig, da jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal hånterer gammelt legetøj.
Jeg har lige været i kasser og pakke masser af legetøj ud fra min ældste søn. Han bliver snart 9 år, så han er fra 2003.
Det er jo baby legetøj han havde da han var lille og nu vil jeg jo gerne bruge det til min lille søn på 9 måneder:-)
Alt hvad der var af bamser og bideringe var faktisk blevet jordslået af at stå på loftet, så det smed jeg ud.
Men der er en masse baby/børne bøger
Og så er der alverdens plastic legesager
Fisher Price bondegård med dyr, en kørende traktor med dyr, en legetelefon med trykknapper, der er lidt pletter på snoren til røret.
Andre plastic legesager som en larve man trykker på og så kører den hen af gulvet, en snurretop med gummi dutter på OSV.
Hvad gør jeg lige der? Ved godt at alle de små plastic ting kan jeg vaske i vaskemaskine, men de store ting både med og uden batterier kan jeg jo kun overflade vaske. Kan vel ikke lægge dem i noget da det måske bliver siddende i revner og sprækker.
Min søn putter alt i munden og dermed vil han også sutte på de store ting. NYT og Spændende.
Og så er da jo alt det her med ftalater osv. legetøj købt før 2007. Hormonforstyrrende.
Jeg kan da ikke smide alt det kram legetøj ud vi har gemt.
At der så gik så mange år imellem de to, bestemmer man jo ikke helt selv:-)
Håber du har nogle råd:-)
Mange hilsener fra Mor