Brev:
Skifte dagpleje pga flytning?
27. august 2012
Alder:
15 mdr.
Skifte dagpleje pga flytning?
Hej Helen,
jeg har en dejlig datter på knap 15 måneder. Hun startede i dagpleje for ca 3 måneder siden og er begyndt at blive glad for at være der og se de andre børn hun kender.
Vi kigger på hus lige nu og har specielt et i tankerne som vi er næsten sikre på at få. Mit dilemma og mit/ mine spørgsmål til dig er, hvordan vi forholder os til en evt flytning. Byen vi flytter til ligger ca 8 km fra der hvor vi bor nu og hvor hun går i dagpleje og jeg spekulerer på hvad der vil være bedst for hende.
Skal hun flytte dagplejer? for nu ved jeg nemlig at når børnehavetiden nærmer sig, så plejer de og besøge børnehaven ind i mellem og hvis vi vælger at lade hende blive i den nuværende dagpleje, så blir det ikke den børnehave, som de kommer til at besøge, hun kommer til at gå i!!
Og hva med hendes "venner" fra dagplejen? vil hun savne dem hvis vi flytter hende? Og vælger vi først at flytte hende når hun skal i børnehave, så har hun jo slet ingen hun kender det nye sted... hvordan kan jeg gøre det bedste for min datter? hun skal bare ha det godt..
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
En bekymret mor.