Brev:
Institutionsskifte?
29. maj 2012
Alder:
20 mdr.
Institutionsskifte?
Hej Helen.
Som jeg også lige har nævnt i et andet brev, har vi fået tilbudt plads i vores ønske-institution om ca. halvanden måned. Og vi er i syv sind om, hvad vi skal gøre!
Vores dreng er faldet helt vildt godt til, der hvor han er, han er meget glad for alle både voksne og børn, og alle er meget glade for ham. Så jeg synes som udgangspunkt, at det er rigtig voldsomt at flytte et barn, som trives rigtig godt (vi ved, hvad vi har – ikke med sikkerhed, hvad vi får)…
Men det er en institution med meget stor personaleudskiftning hele tiden, og som forældre savner vi derfor noget sammenhæng og struktur i samarbejdet og kommunikationen med os forældre. Institutionen ligger desuden lidt længere væk (men ikke mere end at det godt kan hænge sammen), og han skal alligevel til at flytte stue til de store vuggestuebørn her i juni måned. Han har dog allerede været derinde en del, så det vil ikke være så stor en omvæltning…
Jeg har for en måneds tid siden talt med en af pædagogerne (som nu er stoppet!) omkring det muligt forestående institutionsskifte, og hun sagde, at hun oplevede, at han var så social og ressourcestærk en dreng, at det ville han bestemt nok kunne klare… Begge institutioner er integrerede.
Hvilke ting bør man overveje i forhold til institutionsskifte/ikke institutionsskifte med et barn på hans alder? Hvor stor en stressfaktor vil det være for et barn i hans alder at skulle falde til et nyt sted, og hvor lang tid vil det typisk tage? Han har været ret meget syg, siden han startede i vuggestue sidste sommer, og vi har ladet os fortælle, at hver institution har deres baciller, som han skal igennem – Ved du, om der er noget om snakken?
Mange hilsener,
M