Brev:
Lidt tanker
13. maj 2012
Alder:
12 mdr.
Lidt tanker
Hej Helen
Jeg har siden M´s fødsel gået med nogle tanker, som jeg ikke helt kan slippe.
M blev taget væk fra mig få minutter efter fødslen, da jeg gik i fødselskramper. Jeg kan heldigvis huske øjeblikket hvor jeg fik ham op på maven. Er så glad for at jeg husker dette, for husker ikke så meget andet. Da jeg blev stabiliseret fik jeg ham tilbage, men der gik jo noget tid, min mand mener M har været hos ham det meste af tiden Det er dog svært for min mand at huske det hele, grundet forvirring, mange mennesker der stillede spørgsmål, blandet med angsten for at miste mig. Der er altså et par huller, hvor min mand ikke helt husker hvor M var. Dog ved han, at han var hos ham det meste af tiden.
Man taler jo så meget om tidlig kontakt og tilknytning, og det gør mig ked af det at M start på livet var sådan. Jeg er bange for at han kan have taget skade af det. Vi blev efter fødslen inviteret til efterfødselssamtale, hvor jeg satte ord på mine følelser. Jeg blev forsikret om at når jeg elskede min søn ligeså højt som den første, var der ikke sket nogen skade. Det håber jeg selvfølgelig dybt og inderligt, men alligevel er tvivlen der.
Den store forskel på barselstiden med mine sønner, er at S ikke blev ammet. Der kan jeg mærke stor forskel, da jeg denne gang har ammet. M virker mere tæt på mig end S gjorde. S har aldrig foretrukket mig frem for sin far, hvilket M gør i stor stil. Har nok ubevidst forsøgt at tilskrive det amningen, men kommer alligevel i tvivl, når M altid vil være hos mig, og helst skal sove i mine arme, og ikke i sin fars. Om hans mange søvnproblemer skyldes hans start på livet?? Og hvis de gør tænker jeg meget på hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham??
Vil lige nævne at M er en glad og tillidsfuld dreng som udvikler sig helt efter bogen. Jeg føler egentlig at han har et sundt forhold til sine omgivelser, er glad for andre mennesker, men ved hvor han hører til.
Håber du kan hitte rede i mine forvirrede følelser, ser frem til at høre fra dig.
Venlig hilsen
S & M´s mor