Lidt tanker

13. maj 2012

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Lidt tanker

Hej Helen

Jeg har siden M´s fødsel gået med nogle tanker, som jeg ikke helt kan slippe.

M blev taget væk fra mig få minutter efter fødslen, da jeg gik i fødselskramper. Jeg kan heldigvis huske øjeblikket hvor jeg fik ham op på maven. Er så glad for at jeg husker dette, for husker ikke så meget andet. Da jeg blev stabiliseret fik jeg ham tilbage, men der gik jo noget tid, min mand mener M har været hos ham det meste af tiden Det er dog svært for min mand at huske det hele, grundet forvirring, mange mennesker der stillede spørgsmål, blandet med angsten for at miste mig. Der er altså et par huller, hvor min mand ikke helt husker hvor M var. Dog ved han, at han var hos ham det meste af tiden.

Man taler jo så meget om tidlig kontakt og tilknytning, og det gør mig ked af det at M start på livet var sådan. Jeg er bange for at han kan have taget skade af det. Vi blev efter fødslen inviteret til efterfødselssamtale, hvor jeg satte ord på mine følelser. Jeg blev forsikret om at når jeg elskede min ...

Annonce

... søn ligeså højt som den første, var der ikke sket nogen skade. Det håber jeg selvfølgelig dybt og inderligt, men alligevel er tvivlen der.

Den store forskel på barselstiden med mine sønner, er at S ikke blev ammet. Der kan jeg mærke stor forskel, da jeg denne gang har ammet. M virker mere tæt på mig end S gjorde. S har aldrig foretrukket mig frem for sin far, hvilket M gør i stor stil. Har nok ubevidst forsøgt at tilskrive det amningen, men kommer alligevel i tvivl, når M altid vil være hos mig, og helst skal sove i mine arme, og ikke i sin fars. Om hans mange søvnproblemer skyldes hans start på livet?? Og hvis de gør tænker jeg meget på hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham??

Vil lige nævne at M er en glad og tillidsfuld dreng som udvikler sig helt efter bogen. Jeg føler egentlig at han har et sundt forhold til sine omgivelser, er glad for andre mennesker, men ved hvor han hører til.

Håber du kan hitte rede i mine forvirrede følelser, ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen
S & M´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor