Brev:
Hvor længe må jeg give ham laktulose?
9. april 2012
Alder:
3 mdr.
Hvor længe må jeg give ham laktulose?
Hej Helen :)
Tak for dit super gode svar på mit sidste spørgsmål, og jeg kan fortælle, at det nu kører meget bedre med det der flaskemad. Nu er han igen begyndt at tage godt på.
Vi gik op til suttehul 2 igen, og det tog ham en 3 dage at vænne sig til dem, og samtidig startede jeg op med laktulose. Det har gjort, at han nu spiser og meget mere veltilfreds. Jeg troede bare, at han havde det fint med maven, fordi han jo havde lidt afføring hver dag, men jeg kan godt se nu, at det var alt for lidt han kom af med.
Nu til spørgsmålet - hvor længe må jeg køre med/ give ham laktulose? Han får 2½ ml morgen og aften i øjeblikket.
Og når jeg skal til at trappe ned med det, hvordan gør jeg det så bedst muligt, så han ikke får alt for mange gener?
Jeg fik af vide af lægen, at jeg skulle starte op med grød og frugtmos når han blev 4 mdr., så der kunne komme lidt skub i vægten. Men skal jeg så give laktulose indtil da? Han bliver 4 mdr. d. 25. april.
Hilsen Tina