Ængstelig efter sin sut

22. marts 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Ængstelig efter sin sut

Hej Helen

Mange tak for dit svar, Det er dejligt at læse at ens bekymringer endnu engang bare er del af en naturlig udvikling:-)

Vi kunne naturligvis aldrig finde på at råbe af ham og vil prøve en periode med ekstra omsorg om muligt:-). Vi var egentlig lidt nervøse for at vi havde givet ham for meget opmærksomhed og det var derfor han pludselig ændrede sig, men det lyder til at det bare er en naturlig periode han skal igennem.

I forbindelse med at han ligesom har taget ...

Annonce

... et skridt "tilbage" så er han også blevet meget ængstelig efter sin sut, som han ellers kun bruger om natten. Vi havde tænkt os at tage sutten fra ham snart, men ville det være klogt at gemme det til lidt senere. Synes du evt vi skal lade ham få sutten lidt tid inden han skal i seng, han spørger nemlig meget efter den lige så snart han er kommet hjem. Vi prøver at aflede ham og hygger med ham istedet for at give ham sutten, men måske han har brug for den nu, eller?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder