Brev:
Dagpleje eller børnehave?
20. marts 2012
Alder:
19 mdr.
Dagpleje eller børnehave?
Kære Helen.
Vi venter på dagplejeplads til V. på 19 mdr. Hvis ikke den dukker op inden sommer starter han i børnehave til august som 2 årig. Jeg så helst at han fik en dagplejeplads i halvandet år og så kom i børnehave som 3 årig. Hvad er "bedst"?
Han kan ikke rigtig lide små børn og babyer i virkeligheden (kun i bøger), men er altid interesseret i større børn, når han ser dem. Betyder det noget i forhold til dagpleje eller børnehave?
Og imens vi venter prøver jeg at fylde dagene ud med oplevelser. Vi bager, tegner, læser bøger, hører musik, leger og er ude i den store have i timevis, hvilket synes at være V.´s yndlingsbeskæftigelse. Vi tager til stranden eller i skoven hver dag, men han vil hurtigt hjem igen, og det samme når jeg tager ham med til familiefødselsdage eller et besøg hos veninden. Hjem siger han så, igen og igen.
Hvordan lærer jeg ham at være på besøg? Legetøj hjælper ikke stort på det. Han vil bare have mor for sig selv tror jeg - og mor vil gerne sludre med de voksne. Hvad gør jeg?
På forhånd tak og mange hilsener
mamama