At give gode råd i mødregruppen

10. marts 2012

Kategori:
Alder:
5 mdr.

At give gode råd i mødregruppen

Hej Helen

Kunne godt tænke mig at høre din mening :)

Jeg er i en super god Mødregruppe - søde piger og børn :)
Ofte når vi taler om hinanden/os selv og eventuelle problemer/udfordringer tænker jeg på, hvor meget man egentlig bør sige/råde... - når man ikke bliver spurgt... Og hvordan formulerer man sig bedst, så det ikke virker "smart"...?

Eks: En af drengene - han er 3 mdr - sover rigtig sent hver aften, har ingen rytme på dagen og vågner efter ca 30-45 min og er stadig træt og ked :( Moren er tydeligvis og helt forståeligt træt... Og jeg har lyst til at sige ...

Annonce

... (efter at have læst dine råd) noget om at prøve at skabe rytme med 3 lurer, gå med barnevognen for at indstille det indre ur, at han skifter søvnfase og derfor vågner osv... Denne Info har hjulpet mig rigtig godt og givet mere ro på...

Et andet eks: En af pigerne på 4 mdr bliver ofte sat op og hun sidder virkelig skidt, knækker helt sammen i ryggen, sidder ofte 30-40 min i skråstolen osv.

Ja, kunne give flere eksempler, men du er nok med :-)

Bør jeg sige noget/blande mig? Og hvorfor/hvorfor ikke? Hvornår og hvordan? :-)

Tak for dine givende svar...

Kærlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin