Brev:
At give gode råd i mødregruppen
10. marts 2012
Alder:
5 mdr.
At give gode råd i mødregruppen
Hej Helen
Kunne godt tænke mig at høre din mening :)
Jeg er i en super god Mødregruppe - søde piger og børn :)
Ofte når vi taler om hinanden/os selv og eventuelle problemer/udfordringer tænker jeg på, hvor meget man egentlig bør sige/råde... - når man ikke bliver spurgt... Og hvordan formulerer man sig bedst, så det ikke virker "smart"...?
Eks: En af drengene - han er 3 mdr - sover rigtig sent hver aften, har ingen rytme på dagen og vågner efter ca 30-45 min og er stadig træt og ked :( Moren er tydeligvis og helt forståeligt træt... Og jeg har lyst til at sige (efter at have læst dine råd) noget om at prøve at skabe rytme med 3 lurer, gå med barnevognen for at indstille det indre ur, at han skifter søvnfase og derfor vågner osv... Denne Info har hjulpet mig rigtig godt og givet mere ro på...
Et andet eks: En af pigerne på 4 mdr bliver ofte sat op og hun sidder virkelig skidt, knækker helt sammen i ryggen, sidder ofte 30-40 min i skråstolen osv.
Ja, kunne give flere eksempler, men du er nok med :-)
Bør jeg sige noget/blande mig? Og hvorfor/hvorfor ikke? Hvornår og hvordan? :-)
Tak for dine givende svar...
Kærlig hilsen
S