Brev:
Børnehaveskift - 3 år, 10 mdr.
9. februar 2012
Alder:
3 år, 10 mdr.
Børnehaveskift - 3 år, 10 mdr.
Hej Helen
Vi har nu besluttet at rykke vores søn til en anden børnehave - har sagt det til pædagogerne som synes det er ærgerligt, men også godt kan forstå hvorfor vi gerne vil prøve noget nyt.
Vi har fået brev fra det nye sted hvor de har et koncept med stuevenner - dvs. der er to fra stuen som skal vise ham rundt og tage sig af ham den første tid. De har hver lavet en tegning som er sendt med. Så den kan vi jo vise og snakke med ham om.
Samtidig har de foreslået at vi kommer til et møde alene uden vores søn og lige får en snak og at han så kommer på besøg en dag en lille time inden han starter og hilse på de voksne og særligt de to stuevenner.
Vi har sagt til ham at lillesøster ikke skal starte nede hvor han er nu - så det ved han godt. Og det er han ked af - han vil gerne med hen hvor hun er. Det kan han så ikke fordi det er en vuggestue, men den ligger lige ved siden af hans nye børnehave og de har et hegn mellem de to institutioners legepladser. Vi at det måske er en ide at fortælle om at han skal starte ved siden af lidt efter. Omvendt så vil vi ikke have han går og er unødigt bekymret længere end højst nødvendig. Vi ved ikke helt om han kan forholde sig til det en hel måned i forvejen.
Han bliver ked af at miste den ene ven han har i sin nuværende børnehave og han bliver helt sikker voldsomt ked af ikke at skulle være sammen med sin ynglingspædagog hver dag (som har sagt hun gerne vil se ham udenfor børnehaven og følge lidt med - og det er vi glade for). Men vi ved faktisk ikke helt hvordan han vil reagere.
Er der nogle ting vi skal tænke på her - både nu og når han starter. Hvornår er det hensigtsmæssigt at fortælle børn om den slags forandringer - i god tid eller så kort tid før som muligt.....
Vi er stadig i tvivl om det er den rigtige beslutning, men nu er den taget og vi håber inderligt han bliver glad for at være det nye sted.
Med venlig hilsen
Mor