Vuggestuestart - 13 mdr.

29. januar 2012

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Vuggestuestart - 13 mdr.

Hej Helen

Tusind tak for muligheden for at skrive til dig. Jeg har ofte brugt dine svar til andre medlemmer og fået meget ud af dem.

Vi har en datter på 13 måneder, som bliver storesøster til september måned. Det glæder vi os rigtigt meget til.

Vores datter går i dagpleje nu. Hun startede hun en dagplejer da hun var 9 måneder gammel, men grundet nogle problemer hos den dagplejer var hun nødt til at skifte dagpleje igen her i januar. Det skifte har hun taget så flot. Hun trives og er glad. Hun græder en lille smule når jeg går om morgenen, men dagplejemoren siger det stopper meget kort tid efter og at hun er tilpas hele dagen.

Dagplejen ligger nogle kilometer fra os - og vi har hele tiden gerne ville ha hende i vuggestue, når hun er blevet lidt ældre. Vi synes det er lidt tidligt for hende endnu, og vurderede at det bedste for hende var de mere rolige rammer ved at være hos en dagplejemor hver dag, hvor der ikke er så mange børn.

Vores datter har et ret godt nummer på ventelisten, og vil sandsynligvis kunne komme ind ret hurtigt efter vi ønsker det. Vuggestuen er en integreret institution og når hun når børnehavealderen kan hun ...

Annonce

... blive i samme institution. Samtidig ligger den tæt på os, hvilket er rigtigt praktisk i hverdagen. Det praktiske tæller dog naturligvis ikke så højt, som at hun har det godt og får de bedste vilkår. Vuggestue pladsen kan hun få indtil den måned, hvor hun fylder 2 år - dvs. december 2012.

Når nu hun skal være storesøster i september er vi dog lidt i tvivl om hvornår det er bedst at ønske vuggestuen fra.

Det er nok en stor omvæltning der pludselig også er en baby i huset, selvom hun ikke er så gammel. Hvor meget vil hun registrere det i 21 mdr.s alderen ? Er det bedst at lade hende være i dagplejen, hvor hun trives og så vente med at tage skiftet til hun skal i børnehaven ? Vil et skifte før eller efter hun er blevet storesøster være at foretrække ? Hvor længe vil vi skulle påregne af tid, før hun er kørt så godt ind at hun er klar til ting på hjemmefronten også forandrer sig ?

Vores datter er en meget tillidsfuld lille pige. Hun skal lige se nye steder an, men 'tøer' rigtig hurtigt op, og så er hun glad. Det vil vi rigtigt gerne bevare, og er bange for at mange skift og ændringer i hverdagen kan gøre hende utryg.

Med venlig hilsen
Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder